[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/DellLogo.jpg[/img]Een paar jaar geleden kreeg Apple keer op keer kritiek dat ze geen netbook maakten, terwijl dat toch echt de toekomst was. Er gingen er toch dagelijks enorme hoeveelheden van over de toonbank?
Fast forward naar december 2011 en niet alleen zien we dat Apple ongelofelijk veel succes heeft met hun antwoord op de netbook, de
[ituneslink=http://clk.tradedoubler.com/click?p=11632&a=1798265&URL=http://store.apple.com/nl/go/ipad]iPad[/ituneslink], maar ook dat er veel minder netbooks over diezelfde toonbank gaan.
Eén fabrikant die in ieder geval heeft besloten om niet meer met deze categorie door te gaan is Dell. En de strategie die nu gekozen wordt komt ons ook bekend voor. In de woorden van Dell's Marketing Director Alison Gardner:
Thin and powerful is where it is at for us.
Er zijn analisten die zeggen dat de
[ituneslink=http://clk.tradedoubler.com/click?p=11632&a=1798265&URL=http://store.apple.com/nl/go/macbookair]MacBook Air[/ituneslink] komend jaar niet meer de marktleider in dit segment zal zijn. Het is in ieder geval duidelijk dat de concurrentie in die hoek alleen maar toe zal nemen.
En, om terug te komen op de netbook, dat er steeds minder klanten zijn voor een laptop die eigenlijk niet zo lekker werkt omdat de processor te traag is, de toetsjes te klein zijn, de batterij niet lang genoeg meegaat, en nog wel meer nadelen heeft.
bron:
The Verge