geplaatst door: Robert
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/Cupertino-Apple-HQ.jpg
Apple lanceert statuspagina voor Services, Stores en iCloud
Nu Apple steeds meer zaken 'in the cloud' aanbiedt wordt het natuurlijk ook steeds belangrijker dat we weten of die online zijn, als els er problemen zijn wat er dan precies aan de hand is. Gelukkig hebben ze bij Apple het belang hiervan ook ingezien en hebben ze nu een pagina waarop je in één oogopslag meteen kan zien wat de status is van de Services, Stores en iCloud.

En gelukkig is er ook gekozen om een lekker simpele en duidelijke URL te gebruiken, support/systemstatus lijkt mij in ieder geval makkelijk te onthouden: http://www.apple.com/support/systemstatus/

De pagina houdt rekening met waar jij op dat moment bent en je krijgt de meldingen dan ook automatisch te zien in jouw tijdszone (in ons geval Central European Time, CET). In één oogopslag kan je zien of alle op groen staat, en problemen zijn in detail te bekijken in de Timeline onderaan.

De enige vraag lijkt nu nog of Apple deze pagina altijd live zal blijven updaten, mijn ervaring is dat internet providers nogal eens storingen niet op hun storing-pagina zetten of dat pas doen als de storing opgelost is. En dan heb je er natuurlijk helemaal niets aan.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple lanceert statuspagina voor Services, Stores en iCloud
14 december 2012 - 10:33    reactie #1
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Robert je dacht toch niet echt dat er iemand op kantoor zit die het knopje handmatig moet omzetten als ze de online store gaan updaten-/bijvullen ?

Er zal vast wel een soort Ping systeem achter zitten die continue check of het domein online is.

Apple lanceert statuspagina voor Services, Stores en iCloud
16 december 2012 - 16:27    reactie #2
geplaatst door: MacFundamentalist
@Shmoo: er is helaas maar al te vaak een verschil tussen interne en externe statuspagina's...

Voor interne supportteams zal alles inderdaad geautomatiseerd en zeer waarheidsgetrouw weergegeven worden, maar naar de buitenwereld toe is dit een ramp voor je imago.

Ik ga er net zoals jij vanuit dat alles van issues dat een bepaalde drempel overstijgt automatisch gemeld zal worden op die pagina, maar het zou me verbazen als alles daar verschijnt.

Een dns-domein dat niet bereikbaar is lijkt me idd wel serieus :-) maar een paar seconden downtime door kleinere zaken zoals een service herstart of het overschakelen naar een andere clusternode, ... dat zie je daar wss niet.

(Bewerkt door Zeef om 16:29, 16-12-2012)
Er zijn 10 soorten mensen: zij die binair kunnen lezen, en de rest :-)
----
Apple & Windows systeembeheer, IT Security, Webfiltering, Hyper-V & VMWare
Apple lanceert statuspagina voor Services, Stores en iCloud
16 december 2012 - 16:38    reactie #3
geplaatst door: Daderu
En omdat we niet allemaal even goed de engelse taal beheersen: http://www.apple.com/nl/support/systemstatus/

Overigens moet ik zeggen dat zij open zijn als ik nu het rapport onder aan deze pagina leest over een downtijd van de iTunesstore van 50 min. Maakt de opmerkingen van Schmoo en Zeef zeer interessant.
Niet gehinderd door enige kennis...
iPhone 12, iPad Pro 2018, Mac mini, Magic Mouse, Apple Watch, AirPod Pro