(tijdelijke) OPLOSSING
Op het Apple forum en op een Duits forum kwam ik een idee tegen om het probleem met Draytek-Mail-10.3.7 op te lossen.
OK, de oplossing klinkt heel ongeloofwaardig maar ik het het geprobeerd en het werkt inderdaad:
Ga naar het Draytek instellingenscherm en verander de 192.168.x.x reeks in een 10.0.1.x reeks
(dus eerste ip adres, DHCP server startadres en Gateway aanpassen (e.v.t. andere instellingen die hiernaar verwijzen zoals je NAT instelingen e.d.)
Router herstarten en BINGO de oude snelheid van Mail is weer terug!!!!
En weet je wat het vreemde is. Als je de boel weer terugzet naar de 192.168.x.x reeks krijg je geheel gratis ook weer het probleem terug
Voorlopig dus maar even in de 10.0.1.x reeks blijven!
Overigens maakte ik uit de discussie op dat Apple op de hoogte is van het probleem. Users werd gevraagd bepaalde log instellingen aan te zetten. Uit de log die iemand in het draadje weergaf bleek dat er iets fout gaat met de DNS lookup. Binnenkort kunnen we denk ik wel een kleine update/aanvulling van 10.3.7 verwachten.
