Adobe CEO Bruce Chizen doet boekje open
26 februari 2006 - 01:09   
geplaatst door: Peter Villevoye
[img=right]http://www.euronet.nl/users/studea/macfreak/adobe.gif[/img]

Heavy Stuff voor de carnavalszondag !

[img=right]http://www.euronet.nl/users/studea/macfreak/chizen.jpg[/img]Brice Chizen, de CEO van Adobe, heeft in een uitgebreid interview boekje open gedaan over de overname van Macromedia, de vele marktgebieden waarin Adobe opereert en de toekomst zoals Adobe die op korte en langere termijn ziet.

Let op, gemiddeld staan er per alinea 3 visionaire uiteenzettingen in, waar je flink op moet kauwen om te kunnen bevatten. Het duizelt je van de merk- en productnamen die allemaal een rol spelen in het grote Adobe-universum.
Allemaal namen die je ooit wel eens hoorde noemen of hebt gelezen en waarvan je je afvraagt wie daar nou iets mee doet. Het blijken allemaal ijzers in vuren te zijn. Wat moet die Chizen goeie mensen om zich heen hebben om focus en inzichten op zoveel fronten te kunnen ontplooien en bewaren...

Het is gewaagd van Adobe om de lat zo hoog te leggen. Veel bedrijven stellen graag hoge, grote doelen maar verliezen zich dan in de lagere regionen. Naar Adobe vertaald, is het lovenswaardig dat ze software zoals de CS en zelfs PhotoShop Elements niet laat versloffen vanwege gebrek aan
resources of minder interesse in wat er 'onderaan' gebeurt. Het is bij Adobe duidelijk "en/en", geen "of/of", getuige de vele gebieden waarin Adobe opereert en excelleert: creatieve professionals, ontwikkelaars, consumenten, ondernemingen, mobiele toepassingen, en nog veel meer.
Chizen zegt dat Adobe zich op al deze fronten even sterk zal blijven maken, en geen van deze gebieden uit het oog wil verliezen.

[img=right]http://www.euronet.nl/users/studea/macfreak/bundle.jpg[/img]Over de overname van Macromedia zegt Chizen, dat Flash de belangrijkste reden was van dit besluit. Aan dit besluit lag geen gretige 'impuls' ten grondslag, maar een hele overweging die uitwees dat beide ondernemingen als een goed passende puzzel in elkaar zouden vallen. DreamWeaver en Flash worden genoemd als de authoring-omgevingen die geïntegreerd worden met Photoshop, Illustrator en InDesign. Een goed verstaander heeft hier 2 halve woorden aan...

Voor ons, MacFreaks, heeft Chizen ook iets te melden: de creatieve professionals zullen bij Adobe nooit in de kou komen te staan. En al hun software daarvoor zal cross-platform blijven, waarbij Apple een uiterst belangrijke, cruciale partner blijft.

Met dank aan Ronald voor de tip !
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !