Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 12:49   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/vista.png[/img]Brad Brooks, de Microsoft Vice President of Vista marketing heeft gisteren op een Microsoft Worldwide Partner Conferenc aangekondigd dat ze een grote advertentie campagne zullen starten om de mensen vrij te maken (free the people) door ze in te laten zien wat Vista allemaal te bieden heeft. Daarbij werd ook expliciet gerefereerd aan Apple's succesvolle Get a Mac-campagne. Daarover zei Brad Brooks onder andere het volgende:

Citaat


You thought the sleeping giant was still sleeping, well we woke it up and it's time to take our message forward. There's a conversation going on in the marketplace today and it's just plain awful. We've got to get back on the front foot.


en

Citaat


They tell us it's the iWay or the highway. We think that's a sad message. Software out there is made to be compatible with your whole life.


Met name die quote over de iWay ligt lekker in de mond, maar we hopen dat hij het niet over een Guild Wars-personage heeft. En we zijn ook benieuwd wat hij bedoeld met 'software die werkt met je hele leven'.

Maar het is natuurlijk wel tijd dat Microsoft in actie komt, ondanks dat Windows nog steeds bij verre het dominante OS is is het marktaandeel de laatste tijd wel aan enige erosie onderhevig. Zo zeer dat er zelfs analisten zijn die schatten dat er in dit kwartaal 2,5 miljoen Macs over de toonbank gaan dankzij gebruikers die ontevreden zijn met Vista.

Maar voordat Microsoft met deze campagne begint is het misschien een goed idee om eerst zoveel mogelijk intern orde op zaken te stellen, een campagne zonder goed fundament kan tenslotte een averechts effect hebben. Een suggestie van onze kant zou zijn om eerst het Windows Vista Compatibility Center zo snel mogelijk uit beta(!) te halen en te worgen dat het online is en goed werkt.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 13:07    reactie #1
geplaatst door: iBite
De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 13:52    reactie #2
geplaatst door: dagaloni
volgens mij gaan apple en microsoft later toch bijelkaar.. Als je kijkt hoe ze hun computers (en dan met name apple) op windows afstemd en zijn producten.. Safari is voor windows, itunes, quicktime, windows kan op mac, mobile me werkt ook op windows.

En ze spieken een hoop af bij elkaar hoor! :wink:


Dus vroeg of laat komen ze weer samen (ook al gun ik dat microsoft niet!)
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 13:53    reactie #3
geplaatst door: Powerbooky
Waarom denken managers (niet alleen bij MS) altijd dat een reclame campagne de oplossing is om de problemen met hun produkt weg te waaien? Ziggo heeft er ook een handje van.

Smart people usually do their things on a Mac!  | Mac mini 2009 | Mac Pro 2008 | MacBook Pro 2011 | 16 TB Drobo
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 14:34    reactie #4
geplaatst door: JonasThemes

Citaat
Robert om 13:49, 9-07-2008

Met name die quote over de iWay ligt lekker in de mond, maar we hopen dat hij het niet over een Guild Wars-personage heeft. En we zijn ook benieuwd wat hij bedoeld met 'software die werkt met je hele leven'.


iLife???
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 14:43    reactie #5
geplaatst door: MacWim

Citaat
Robert om 12:49, 9-07-2008
Een suggestie van onze kant zou zijn om eerst het Windows Vista Compatibility Center zo snel mogelijk uit beta(!) te halen en te worgen


:woot:

vergissen kan zo grappig zijn ...
Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro. interlijn.nl
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 14:53    reactie #6
geplaatst door: PeterVL57
Ja een freudiaanse vergissing noemen ze dat.
Maar de apple-reclame zou niet zo succesvol zijn, als het niet herkenbaar is voor het publiek. En je kunt via dure reclames wel beweren dat iets goed werkt, maar als mensen in de dagelijkse praktijk iets anders ervaren, ontploft zo'n reclamecampagne in je gezicht. :confused:
Dus ik ben het helemaal met Robert eens. Laat ze zorgen dat ze hun winkeltje op orde hebben, voordat ze die campagne starten.
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 15:34    reactie #7
geplaatst door: Dennissie
'Software die werkt met je hele leven' is een virus, dus dat zou zomaar kunnen kloppen!
Life's a garden. Dig it.
http://www.dvandesign.nl
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 16:30    reactie #8
geplaatst door: A Henket
Ben benieuwd hoe het uitpakt. Het kon ook bijna niet anders dan dat er reactie zou volgen. Je kunt een tijd lang doen alsof Apple niet bestaat en zich als lastige mug roert, maar als je martkaandeel begint te eroderen...

Of het verstandig is om alleen Apple aan te pakken weet ik niet. MS heeft een algemeen imagoprobleem. Ze doen ook veel goede dingen, maar het OS is er niet een van. Ook Office 2007 zet me momenteel terug in de tijd. Ik kan niets meer vinden en alles duurt daardoor langer. Ik verlang heftig naar gewone menustructuren.

Dus als je zegt dat ze eerst hun zaakjes goed moeten regelen kan ik daar alleen maar mee instemmen.
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 16:48    reactie #9
geplaatst door: Robert

Citaat
A Henket om 16:30, 9-07-2008
Of het verstandig is om alleen Apple aan te pakken weet ik niet. MS heeft een algemeen imagoprobleem. Ze doen ook veel goede dingen, maar het OS is er niet een van.


Mee eens,en ben eerlijk gezegd bang voor MS dat ze veel te vele op Apple gefocust zijn i.p.v. dat ze proberen om het op eigen kracht te doen. Vista is daar al een voorbeeld van, volgens mij veel te veel geprobeerd om 'het antwoord op Apple' te zijn' waardoor je eigenlijk reclame maakt voor Apple...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 19:45    reactie #10
geplaatst door: DomP
Laten we lekker klein blijven t.o.v. MS. Ik zit niet te wachten op de problemen die komen wanneer Apple idd een veel groter marktaandeel krijgt. Alles is te kraken, ook Osx  en daaruit ontstonden voor MS toch de meeste prolemen denk ik..
Blow your mind, smoke gunpowder
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 20:38    reactie #11
geplaatst door: Ziegler

Citaat
DomP om 19:45, 9-07-2008
 Alles is te kraken, ook Osx  en daaruit ontstonden voor MS toch de meeste prolemen denk ik..


volgens mij is dat niet het grote probleem voor MS. ze zijn al vroeg het contact met de gebruiker kwijt geraakt. Apple is daar veel sterker in. nadenken over wat de gebruiker wil en daarop anticiperen als het even kan. eigenlijk stelt MS zich op als een nuts-bedrijf van vroeger. wij leveren een product en daarmee klaar. niet tevreden? jammer dan.
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 21:36    reactie #12
geplaatst door: Calvin
Nadenken wat een klant wil...........

    iPhone waar je de batterij niet zelf van kan wisselen
    Ipod waar je ook geen batterij van kan wisselen
    IPhone waar je alleen apps op kan installeren die bij de gratie van Steve toegelaten zijn
    Draadloos keyboard zonder numeriek keypad, ken toch een hoop mensen die daarom maar 1 met    draad hebben gekocht
    Mighty mouse waar heel veel mensen over klagen...


Moet ik nog ff doorgaan?
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Microsoft in de tegenaanval
9 juli 2008 - 22:24    reactie #13
geplaatst door: Panico
Microsoft maakte tot nu toe alleen een xbox en een zune, volgens mij.

En ik denk dat vooral het nadenken over de software bedoeld werd?
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Microsoft in de tegenaanval
10 juli 2008 - 11:04    reactie #14
geplaatst door: iBite

Citaat
Robert om 16:48, 9-07-2008

Citaat
A Henket om 16:30, 9-07-2008
Of het verstandig is om alleen Apple aan te pakken weet ik niet. MS heeft een algemeen imagoprobleem. Ze doen ook veel goede dingen, maar het OS is er niet een van.


Mee eens,en ben eerlijk gezegd bang voor MS dat ze veel te vele op Apple gefocust zijn i.p.v. dat ze proberen om het op eigen kracht te doen. Vista is daar al een voorbeeld van, volgens mij veel te veel geprobeerd om 'het antwoord op Apple' te zijn' waardoor je eigenlijk reclame maakt voor Apple...


Blijkbaar staat OS toch sterker dan Windows of MS... Anders zouden andere software bedrijven minder hun best doen er zo op te lijken.

Ik ben benieuwd... Ik ben toch al bevooroordeeld, doe mij maar OS :thumbs-up:
De enige plaats waar succes voor werk komt is in het woordenboek