[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/vista.png[/img]Brad Brooks, de Microsoft
Vice President of Vista marketing heeft gisteren op een
Microsoft Worldwide Partner Conferenc aangekondigd dat ze een grote advertentie campagne zullen starten om de mensen vrij te maken (
free the people) door ze in te laten zien wat Vista allemaal te bieden heeft. Daarbij werd ook expliciet gerefereerd aan Apple's succesvolle
Get a Mac-campagne. Daarover zei Brad Brooks onder andere het volgende:
You thought the sleeping giant was still sleeping, well we woke it up and it's time to take our message forward. There's a conversation going on in the marketplace today and it's just plain awful. We've got to get back on the front foot.
en
They tell us it's the iWay or the highway. We think that's a sad message. Software out there is made to be compatible with your whole life.
Met name die quote over de iWay ligt lekker in de mond, maar we hopen dat hij het niet over een
Guild Wars-personage heeft. En we zijn ook benieuwd wat hij bedoeld met 'software die werkt met je hele leven'.
Maar het is natuurlijk wel tijd dat Microsoft in actie komt, ondanks dat Windows nog steeds bij verre het dominante OS is is het marktaandeel de laatste tijd wel aan
enige erosie onderhevig. Zo zeer dat er zelfs analisten zijn die schatten dat er in dit kwartaal 2,5 miljoen Macs over de toonbank gaan dankzij gebruikers die
ontevreden zijn met Vista.
Maar voordat Microsoft met deze campagne begint is het misschien een goed idee om eerst zoveel mogelijk intern orde op zaken te stellen, een campagne zonder goed fundament kan tenslotte een averechts effect hebben. Een suggestie van onze kant zou zijn om eerst het
Windows Vista Compatibility Center zo snel mogelijk uit beta(!) te halen en te worgen dat het online is en goed werkt.