[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]In Nederland zijn we hier doorgaans wat minder mee bekend maar in Amerika is lobbyen haast common business practice.
Lobbyen volgens Wikipedia:
Lobbyen is het systematische, strategische en georganiseerde streven om één of meer actoren van (politieke) besluitvorming te beïnvloeden.
Microsoft, Google en Adobe zijn partijen die doorgaans goed vertegenwoordigd zijn in Washington terwijl Apple normaal gesproken een low profile koers vaart als het gaat om politiek. Daar lijkt echter nu verandering in te komen. Apple heeft namelijk, volgens Politico, per 1 februari Fierce, Isakowitz & Blalock in dienst die het bedrijf in Washington moet vertegenwoordigen.
Apples 2010 lobbying forms reflect the company has been an active participant in those conversations, speaking to lawmakers and federal regulators about patents, research funding, free trade agreements and taxes. Its new outside firm, Fierce, Isakowitz and Blalock, has handled some of those issues for other industry clients such as CTIA, the National Cable and Telecommunications Association, Time Warner Cable and the Coalition for Patent Fairness.
Lees meer op
PoliticoWelke onderwerpen zouden er staan op de agenda van Apple voor 2011?