I'm a Mac in de Londense metro
5 mei 2007 - 12:16   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/getamac.jpg[/img]Na de Britse versies van de Get a Mac commercials.

Hoewel er wel wat vragen zijn geweest over effectiviteit van de invulling van die versie zal het toch wel een positieve uitwerking op de verkopen hebben, want inmiddels wordt de campagne uitgebreid met posters in de Londense metro.

En zo is onderstaand moois nu daar te bewonderen:





Ik ben benieuwd wat mensen de de campagne nog niet kennen hier bij denken, want zonder de filmpjes is het misschien niet direct duidelijk dat het hier om een Mac en een Windows PC gaat. Maar voor iedereen die een beetje tussen de regels door kan lezen/kijken is het waarschijnlijk wel duidelijk.

En ik hoop natuurlijk voor Apple dat mensen massaal naar de URL die zo onderaan geven zullen surfen, want dan wordt het natuurlijk zelfs voor een argeloze toeschouwer duidelijk.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
I'm a Mac in de Londense metro
5 mei 2007 - 12:28    reactie #1
geplaatst door: SPQR
In de "onduidelijkheid" zit waarschijnlijk de kracht van de reclame:
je moet er namelijk bij nadenken wat bedoeld wordt, en zo heb je de reclame dus veel steviger in je hoofd geprent. Dat powercord "gedoe" vind ik trouwens op zich niet zo sterk... ik denk dat een waterdicht toetsenbord veel meer nut zou hebben.  :cool:
I'm a Mac in de Londense metro
5 mei 2007 - 15:59    reactie #2
geplaatst door: Jules
War nou "niet zo sterk". Het is zonder meer een van de simpelste en meest briljante ideeën van Apple van de afgelopen jaren.
I'm a Mac in de Londense metro
5 mei 2007 - 17:08    reactie #3
geplaatst door: Robert
Maar een waterdicht toetsenbord zou ook niet weg zijn. Een hele waterdichte portable trouwens ook niet  :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
I'm a Mac in de Londense metro
5 mei 2007 - 22:42    reactie #4
geplaatst door: lector
Ik denk dat de effectiviteit van deze campagne een stuk
lager is, omdat je de link moet onthouden totdat je thuis bent en
hem op het internet kan gaan bezoeken. De poster is ook niet
zo herkenbaar als de commercials. Wel leuk overigens.  :smile:
I'm a Mac in de Londense metro
6 mei 2007 - 11:33    reactie #5
geplaatst door: Robert
De acteur rechts (Mac) is trouwens inmiddels in Nederland ook op de buis te zien op Comedy Central.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
I'm a Mac in de Londense metro
6 mei 2007 - 16:20    reactie #6
geplaatst door: heuvelrach
Het is helemaal niet belangrijk of je de spotjes PC vs Mac kent. Iemand ziet die poster en denkt 'ja, dat is mij ook wel eens overkomen, dat ik struikelde over het netsnoer van mijn laptop'. En dan ziet hij daarachter staan dat je dat bij een MacBook niet zal overkomen. En zo is de boodschap dus overgekomen. De link is van ondergeschikt belang, net als kennis van de campagne.
iMac alu 20", 2,4Ghz, 320 GB, 2GB, OS X 10.6
I'm a Mac in de Londense metro
8 mei 2007 - 13:07    reactie #7
geplaatst door: omploegen
Ik wacht op de campagne waarin Apple de aandacht weet te vestigen op hun eigen kracht, zonder gebruik te maken van de zwakke punten van een ander.
I'm a Mac in de Londense metro
8 mei 2007 - 13:13    reactie #8
geplaatst door: mvdg
Tja, er zijn 2 grote partijen, Microsoft en Apple. In zo'n geval is het misschien wel effectiever om te zeggen "kijk, wij hebben de problemen niet die de ander wel heeft" dan om te zeggen "kijk, ons product is heel goed". Zeker als mensen van kennissen al eens hebben gehoord dat Vista zo onhandig is. Dus ik kan me goed voorstellen dat dit gewoon de meest effectieve aanpak is..
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl