Abonnement, DRM, combinatie-deals, beperkingen, wat, wat ??
Ik hoor/lees een heleboel niet-Apple-minded termen in dit stuk.
Volgens mij een speculatief staaltje van journalistiek (van FT).
Apple weet natuurlijk super nauwkeurig wie wat hoeveel koopt.
Aan de hand van de nodige analyse en statistieken, zal Apple nu
hebben becijferd dat een nieuw en verleidelijk "flat fee" voordeel
van een iets duurdere iPod met onbeperkte muziek alsnog méér
geld zou kunnen opleveren voor zowel Apple als de distributeurs.
Ik durf zelfs erop te gokken dat er géén DRM op komt te zitten.
Als de iTMS een verzadiging vertoont bij een (gemiddeld) aantal
nummers per iPod, dan kunnen ze met die "flat fee" een bedrag
uit de portemonnee van de koper kloppen dat hoger ligt dan de
(gemiddelde) opbrengst van iPods zonder flat fee voor muziek.
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen...
Maar dan speculeer ik ook
