
Hearst Magazines eerder in Newsstand dan in print
Het meest verbazende tot nu toe is waarschijnlijk nog wel dat de meeste digitale magazines pas uitkomen als de versie voor print er is en dat de prijzen niet lager liggen. Dat gelijk uitkomen is eigenlijk vooral verbazend, je zou zeggen dat een sneller distributienetwerk moet kunnen zorgen dat de digitale versie eerder beschikbaar kan zijn.
Dat is precies wat Hearst Magazine, uitgever van onder andere de Amerikaanse magazines Car and Driver, Popular Mechanics, Esquire en Cosmopolitan, Haper's Bazaar en Seventeen, nu heeft besloten. En Apple [ituneslink=https://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewRoom?cc=us&fcId=594029795&id=29726&mt=8]laat dat zien[/ituneslink] onder de toepasselijke kop 'Read Them Here First'.
Voor Apple is dit (voorlopig) iets om zich in de V.S. te onderscheiden van bijvoorbeeld Amazons Kindle marketplace, en voor consumenten is het natuurlijk ook een leuke
feature die er voor zorgt dat wat je leest weer wat actueler is.