Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
10 januari 2006 - 23:57   
geplaatst door: Peter Villevoye
Mijn hemel, wat een beeld, wat een tekst, en wat een statement !!
En dan zeggen ze dat wij, MacFreaks, niet zo moeten Windows-bashen...
Zó kennen we Apple weer: http://www.apple.com/intel/ads/
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:00    reactie #1
geplaatst door: aryen
Prachtig!

Is dat onze grote vriend Moby's muziek eronder?
Elke dag muzikale connecties met de CoverX Muziekquiz op conxies.nl
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:07    reactie #2
geplaatst door: Toivo
Geweldig, wat 'n tongue-in-cheek humor!
Time is nature's way of keeping everything from happening at once.
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:12    reactie #3
geplaatst door: Buibkier
Page not found... :(

Alweer gevonden op www.apple.com/intel en dan op ads klikken... :)

(Bewerkt door Buibkier om 0:14, 11-01-2006)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon  (iMagine)
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:13    reactie #4
geplaatst door: Gmid
staan een beetje rare tekens achter het linkje. Dit moet m zijn:
http://www.apple.com/intel/ads/
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:18    reactie #5
geplaatst door: MacFanGuy
Linkje in het nieuwsbericht even aangepast. Hij schijnt niet zo goed tegen news-tags achter een url te kunnen...
Huh? Wat is dat, een PixelFreak?
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:24    reactie #6
geplaatst door: Gmid
Prachtige ad. Bijna zo mooi als de Sony Bravia reclame.

(Bewerkt door Gmid om 1:24, 11-01-2006)
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:27    reactie #7
geplaatst door: Juul Spee
Inderdaad heel mooi.
Geïnspireerd door de clip van Such Great Heights door The Postal Service (ook zeer de moeite waard)?
Kijk: http://www.youtube.com/watch.php?v=tABbDj8WxQM !!
verbing weirds language
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:44    reactie #8
geplaatst door: aryen
Super, Juul!
Mannen in witte pakken...

Ik wilde nog zeggen, hij doet me denken aan die van Björk,
maar dat suggereert iemand bij de comments ook al
:satisfied:
Elke dag muzikale connecties met de CoverX Muziekquiz op conxies.nl
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:51    reactie #9
geplaatst door: tr909
De prijzen zijn een beetje buiten proportie en daar, vind ik, zouden we Apple wel eens hard op mogen terechtwijzen. De Macbook-pro-1.67 kost in de USA $1999,- omgerekend (google "1999 dollar in euro" ) is dat Euro 1652.88573. Tel daar de BTW bij, dan is dat (google 1652.88573 * 1.19) = 1966.93402 Je word dus weer lekker genaaid voor (google 2139.00 - 1966.93402) = Euro 172.06598

van het ModeratorTeam Geen prijsdiscussies in 3 draadjes tegelijk a.u.b.
O.a. bij het verslag loopt er ook al eentje.

Peter
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 00:51    reactie #10
geplaatst door: McEagle
Erg strak weer...
Helemaal top!  :biggrin:
Gear:
MacBook Pro 2.2Ghz IntelCore 2 Duo, 2GB Mem, 120Gb HD
iMac G5, 1.9Ghz PowerPC, 512MB Mem, 160Gb HD
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 01:01    reactie #11
geplaatst door: Robert
Schitterend! :thumbs-up:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 01:08    reactie #12
geplaatst door: Ger Nijkamp
Mooi statement. Jammer van de tagline aan het eind: 'Imagine the possibilties'.
Dat laatste zinnetje is wel érg generiek. Had wat meer progressief mogen zijn,
wat mij betreft...

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 02:08    reactie #13
geplaatst door: bartvanderveer

Citaat
aryen om 0:00, 11-01-2006
Prachtig!

Is dat onze grote vriend Moby's muziek eronder?


Dat is inderdaad Moby :
'God moving over the Face of the Waters'

Zit onder andere als laatste nummer in 'HEAT' (Al Pacino / Robert de Niro)
There is nothing standard in this world. even the word can be written in more than one way...
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 03:37    reactie #14
geplaatst door: awesomemac
zeker werelds! Als Apple Windosers mag bashen, mag ik het ook, dus doorsturen die hap naar mijn Windoos vrienden :wink:
Freedom is the right of all sentient beings...
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 08:46    reactie #15
geplaatst door: reddrummaster
...done (daar komen weer leuke reacties op)..

Groeten,

Just an Evangalist.
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 13:40    reactie #16
geplaatst door: david de smedt
quote: "the intelchip will be set free..." Hilarisch!!!!
Ik vraag mij toch af hoe de PC fabrikanten hierop gaan reageren ten opzichte van Intel!!!
-Macbook-
"If you haven't found it yet, keep looking, don't settle!""Stay hungry, stay foolish!"
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
11 januari 2006 - 23:18    reactie #17
geplaatst door: Panico
Zou iemand dit voor mij willen omzetten naar QuickTime 6 (voor 10.2.8)?

Ik zou het ook wel willen zien (nu alleen geluid)

Ook VLC krijgt hem niet aan de praat (te trage processor?)

BVD!
http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
12 januari 2006 - 10:47    reactie #18
geplaatst door: MacBigfoot
De Nederlandse versie van de tekst is ook aardig:

Citaat


Wat doet een Intel-chip in een Mac?
Meer dan-ie ooit in een pc heeft gedaan.


:thumbs-up:

(Bewerkt door MacBigfoot om 10:47, 12-01-2006)
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
12 januari 2006 - 15:41    reactie #19
geplaatst door: Robert
De (te verwachten) reacties van het 'andere kamp' zijn er inmiddels ook al:

http://news.zdnet.co.uk/hardware/0,39020351,39246783,00.htm

:wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
12 januari 2006 - 16:21    reactie #20
geplaatst door: Peter Villevoye
Hihi !! Ze hebben er kennelijk wat moeite mee, maar onderschrijven wèl
dat de meeste PC-fabrikanten nou niet bepaald erg creatief te werk gaan.
En de Intel-baas in een clean-suit hijsen, dat was natuurlijk ook not-done...
Maar volgens mij hadden die 2 CEO's er on-stage best lol in :-)
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
16 januari 2006 - 01:01    reactie #21
geplaatst door: Pengu
Ik moet zeggen dat ik deze reclame eigenlijk de meest arrogante reclame vindt tot nu toe van Apple na Lemmings en 1984. En het ergste van deze reclame is nog wel dat Apple zijn eigen photo-copiers heeft opgestart. Inspiratie van iets verkrijgen is niet erg maar composities en sfeerbeelden regelrecht overnemen is een ander verhaal naar mijn mening. Ik kreeg een naar gevoel in mijn onderbuik bij het zien van deze reclame, hetzelfde gevoel wat ik krijg als ik een te hoge mate van uitsloverige zelfvoldaanheid aantref bij mensen.

Dit is niet de eerste keer dat Apple een reclame/clip kopieërt en er nog mee weg komt ook. En wij klagen over alle iPod rip-offs maar als Apple een ander naaapt vinden we het goed? Het is goed gekeurd door Steve dus dan mag het wel. Da's volgens mij meten met twee maten en een heel klein beetje hypocriet. :wink:

De hele compositie, de stem, het is allemaal net over the top en te serieus om grappig gevonden te kunnen worden. Misschien kennen jullie de tank reclame over de G4 nog, deze was ook over de top maar dat was grappig bedoeld. De Intel medewerkers in de reclame lijken wel slavenarbeid te verrichten want gelukkig lijken ze in ieder geval niet echt met hun werk. Gelukkig mogen ze van Apple eindelijk de Pentium chip in een 'echte' computer stoppen! De verlichting is dan toch eindelijk gekomen! Voor wie? Eigenlijk voor ons macgebruikers want we zijn van het fossiel genaamd G4 af, maar dat vertellen ze natuurlijk niet in de reclame.

Bovendien lijkt deze commercial een zwakke poging om niet te hoeven zeggen dat een Mac nu eigenlijk hardwarematig vrijwel gelijk staat aan een PC. "Het is niet erg dat er nu een Intel in zit, want hij kan veel meer in een Mac dan in een PC!" Weest niet gevreesd want we hebben de software nog! :happy:

Bovendien waar halen ze het vandaan dat een Mac gebruiker zoveel meer doet met z'n computer dan een PC gebruiker? Ik zou graag hiervan concreet bewijs willen zien van Apple voor zo'n zwaar statement!
Moet een Intel CPU niet meer berekenen op een normale PC omdat het veelal meer kliks vereist om hetzelfde te bereiken in verhouding tot een Mac? Apple bedoelt het vast niet zo pretentieus, maar ik kan deze reclame wel zo interpreteren! Nogal typerend dat ongeveer 10 jaar geleden de Intel chip bespot werd en we nu deze dankzij deze overblown commercial 10 jaar rivaliteit willen vergeten.
Al die andere commercials over hoe goed de G3, G4 en G5 waren zijn dus eigenlijk onzin!

Ik heb niets tegen de overgang naar Intel, kan het alleen maar toejuichen. Maar dergelijke copy cat en kontendraaier praktijken (het doen alsof er niets aan de hand is) hou ik niet zo van. Vooral niet van een bedrijf dat zo origineel pretenteert te zijn. :yucky:

Het is dat Apple zulke goede producten maakt...

(Bewerkt door Pengu om 1:05, 16-01-2006)
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
16 januari 2006 - 02:15    reactie #22
geplaatst door: Peter Villevoye
De G3, G4 en G5 waren goed voor de doelen zoals ze gebruikt zijn.
Maar een directeur moet vèrder kijken en kennelijk voorzag Jobs te
grote problemen met de PowerPC's. In 10 jaar tijd verandert er veel,
zeker in deze branche. Moest hij dan de PowerPC blijven aanhouden
omdat er 'ooit' gezegd is dat het "de beste chip" is ? Werd er gezegd
dat het de beste chip "forever" was ? Jobs zegt heel vaak dat Apple
met iets "our best product, ever" (=ooit) levert en da's niet gelogen.
Maar ik heb 'm nooit betrapt op een harde belofte voor de toekomst.

Hoewel, éénmaal: hij had een G5 PowerBook beloofd. En we hebben
een half jaar geleden en nu wéér kunnen merken dat hijzelf behoorlijk
pissig was omdat IBM iets niet kon leveren wat duidelijk beloofd was.
De straf: een verscheurd contract en een deal met de concurrentie.

Wat het plaggiaat plegen betreft: ik persoonlijk vind 't echt niet erg
als een fabrikant een ander naäapt, zolang deze het maar beter doet.
Of in ieder geval net zo goed. Ik vind 't een heel zwakke zet als een
fabrikant niet eens in staat blijkt om de goede kern van iets op te
pikken en dat na te bootsen. Iets wat Microsoft vaak doet...

Wat de commercial betreft: het 'origineel' is een videoclip.
De toepassing is in dit geval een behoorlijk andere: een commercial.
De iPod-reclames waren ook al een stijl die wel vaker gebruikt werd,
maar niet binnen die sector en voor dat doel. De transparante 'look'
van de allereerste iMac was ook niet origineel - het was een trend
die al bestond in keukenapparatuur en badkamerspulletjes.
Niks is nieuw - alles is al een keer bedacht. Maar een toepassing kan
niettemin vernieuwend zijn. Deze Apple-commercial is in dat opzicht
best vernieuwend - en arrogant ? Ja, nou en... Met brave reclames
win je voor zo'n bekendmaking tegenwoordig geen aandacht meer.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Heel 'heavy' Mac-Intel Apple-commercial !
16 januari 2006 - 17:37    reactie #23
geplaatst door: Pengu
Dat Apple überhaupt naar Intel is overgestapt zit ik echt niet mee. De overstap is uit zichzelf een goede stap geweest. Alleen de manier waarop het gecommuniceerd wordt naar het publiek toe bevalt mij niet. Het punt dat ik wil maken is eenvoudigweg dat Apple een deel van de stijl en vooral de orginaliteit die het had (in de commercials) verliest door copycat te spelen. Rechtstreeks kopieëren, geef je zelf al aan, is flauw en naar mijn inziens heeft Apple dit maal (weer) rechtstreeks gekopieërd van een bestaande videoclip. Dat is gewoon flauw van een bedrijf dat een boodschap uitdraagt orgineel en innovatief te zijn.

Misschien kijk ik teveel naar composities, kleurgebruik en sfeerbeeld, dat zou zomaar kunnen. Het kopieëren van een complete compositie met inhoud (en daarmee in principe een heel product) is naar mijn inziens wat anders dan wat jij noemt, het gebruiken van transparante materialen in je producten. Je beschrijft het ook als een trend. Een trend is heel iets anders. Ik zie geen trend ontstaan in clips/commercials met mannen en vrouwen in witte pakken.

Over de inhoud van de commercial valt te twisten. Het ligt natuurlijk aan hoe diep je wilt kijken en hoe je naar film kijkt. De beelden zijn overigens allemaal goed en sterk geschoten. Welke punten van de audio/visuele communicatie die er aangeboden worden haal je eruit hoe interpreteer je ze. Ik zie in de beelden een behoorlijk arrogante boodschap verwerkt die laat zien dat ze bij Intel eigenlijk een beetje 'stakkers' zijn geweest in al die jaren maar nu dus eindelijk met een fijn bedrijf mogen meewerken. Ik denk dat Intel prima zelf kan bepalen met wie ze fijn samenwerken en met wie niet, daar hebben ze Apple niet voor nodig.

Apple reclames hebben altijd een sterke herkenbaarheid gehad maar dat was niet alleen om de inhoud, ook om de vormgeving, een mate van orginaliteit en openheid. Wat de inhoud betreft, dit is dus discutabel maar het feit dat ze een flink deel gekopieërd hebben uit een bestaande videoclip kan mij zeker niet bekoren betreft orginaliteit.

Of je geen of moeilijk aandacht kunt opwekken met brave commercials valt te betwisten. Wasmiddelen commercials zijn ook veelal braaf maar toch herkennen we ze. Zoals door goed gebruik van humor. Dit is echter een heel ander punt wat teveel van de topic zal gaan afleiden.

(Bewerkt door Pengu om 17:43, 16-01-2006)