Apple vs. Google in de advertentiemarkt
8 april 2010 - 09:02   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]Apple was een tijdje geleden in gesprek met AdMob omdat ze interesse hadden dat bedrijf te kopen, om zo geld te kunnen verdienen aan de advertentie die veel gratis apps in de App Store gebruiken om omzet te generen. Maar voordat de deal rond was kwam Google bij datzelfde AdMob langs en bood kennelijk een grotere zak met geld, want AdMob zou niet naar Apple maar naar Google gaan.

Daarna zal Apple niet stil en kocht Quattro Wireless, een bedrijf dat in dezelfde markt opereert. Eén van de aankondigingen in het sneak peek-event vanavond waar de geruchten over spreken zou dan ook de aankondiging van Apple's advertentie-platform zijn, en volgens diezelfde geruchten zou de naam van dat platform 'iAd' worden.

Maar inmiddels blijkt dat het allemaal wel eens heel anders zou kunnen lopen. Want het lijkt er op dat de U.S. Federal Trade Commission de Amerikaanse regering gaat adviseren om Google's aankoop van AdMob te verbieden, omdat Google er een te groot aandeel (lees: monopolie) door zou krijgen.

En grappig genoeg gebruikt Google nu juist als tegenargument dat Apple ook met zijn eigen service komt. En dat er dus van een monopolie geen sprake kan zijn, omdat er wel degelijk concurrentie is.

Het lijkt waarschijnlijk dat we het eind van dit verhaal nog niet gezien hebben, als het vervolg zich aandient dan zullen we dat hier dan natuurlijk ook melden.


Bron: AppleInsider
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple vs. Google in de advertentiemarkt
8 april 2010 - 10:34    reactie #1
geplaatst door: robertjan
In dit opzicht vind ik de ontmoeting tussen Steve en Eric wel interessant. Beide bazen vinden het blijkbaar wel goed zo. Wellicht worden ze er stiekemweg allebei sterker van, en Microsoft zwakker.

(Bewerkt door robertjan om 10:35, 8-04-2010)