
Super Bowl commercial gebruikt nieuwe App Store URL
Waarschijnlijk is het niemand ontgaan dat gisteravond in de Verenigde Staten de finale van de competitie van de National Football League gespeeld werd, de NFL 'Super Bowl'. Adverteren in dit evenement is duur, maar zorgt ook voor een enorme
exposure en is dan ook een showcase voor grote bedrijven en nieuwe ideeën of technieken.
Het was dan ook bijvoorbeeld tijdens een Super Bowl, niet helemaal toevallig in 1984, dat Apple zijn beroemde
'1984' commercial liet zien.
Dit jaar kwam er tijdens die commercials een trailer voor de nieuwe Star Trek film 'Into Darkness' voorbij en daar gebruikte een bedrijf voor het eerst de nieuwe mogelijk die Apple aan ontwikkelaars aanbiedt om een domein te gebruiken dat verwijst naar hun apps in de App Store en dat lekker makkelijk is voor mensen om te onthouden.
Die domeinen werken voor beide App Stores, dus zowel voor iOS als voor de Mac. En zoals Apple
hier uitlegt werkt dat simpelweg door appstore.com te laten volgen door de naam van jouw bedrijf, waarbij je er voor de Mac App Store nog /mac/ tussen moet zetten.
Apple bood al de mogelijkheid van dit soort URL's, aleen waren die lastig te onthouden, want die zag er voor Smule bijvoorbeeld zo uit:
http://itunes.apple.com/artist/smule/id290596339?mt=8In het nieuwe formaat is dat nu veel simpeler, de verwijzing naar Smule in de iOS App Store is nu
http://appstore.com/smuleEn voor de Mac App Store werkt het hetzelfde, er komt alleen het woordje 'mac' nog tussen met een slash er voor en er achter, bijvoorbeeld
http://appstore.com/mac/popcapHieronder de commercial voor Star Trek Into Darkness, met aan het eind de verwijzing naar AppStore.com/StarTrekApp. Dat domein werkt trouwens jammer genoeg alleen in de App Store in de V.S., dus van de apps zelf kunnen wij niet meegenieten.