
Jeugd V.S. wil iPhone of iPad
Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst, en dat lijkt ook voor Apple te gelden. Want als je de uitkomsten leest van het jaarlijkse
onderzoek van Piper Jaffray onder 7.700 Amerikaanse tieners dan ziet die toekomst van Apple er zeer rooskleurig uit:
- 40 procent heeft een iPhone, dat was 6 maanden geleden nog 34 procent
- Maar liefst 62 procent hebben plannen om in de komende 6 maanden een iPhone te kopen (voor Android is het 22 procent)
- 44 procent heeft een tablet, dat was 6 maanden geleden nog 36 procent
- Van de 44 procent heeft 72 procent een iPad
- Van de tieners die geen tablet hebben, maar er eentje in de komende 6 maanden willen kopen, wil 74 procent een iPad
- 43 procent zegt dat ze hoogstwaarschijnlijk een iPad zouden kopen als Apple een kleiner model uit zou brengen voor 299 dollar
Dus niet alleen ziet de toekomst er rooskleurig uit in één van de grootste markten voor computers ter wereld, het is meteen ook een bevestiging dat als Apple de iPad mini uit zal brengen die waarschijnlijk bij voorbaat al een succes is.