[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/AppStore_icoon.jpg[/img]Als we zeggen dat Apple's besluit om bij abonnementen van kranten en tijdschriften 30 procent op te strijken en de data van de klanten te willen hebben op zijn minst controversieel was, dan is dat waarschijnlijk een understatement.
En dat niet iedereen het er mee eens was mag dan ook duidelijk zijn, zo was er inmiddels door The Financial Times - toch ook niet de kleinste speler -
besloten om de gok te wagen en voor de nabije toekomst alle kaarten op
hun web app te zetten.
Kennelijk kreeg Apple hierdoor ook door dat de weerstand tegen dit beleid een stuk dieper zat dan er in Cupertino werd gedacht en ze hebben daarom de regels weer
aangepast.
De oude tekst van de App Store Review Guidelines is hieronder te lezen:
Apps can read or play approved content (magazines, newspapers, books, audio, music, video) that is sold outside of the app, for which Apple will not receive any portion of the revenues, provided that the same content is also offered in the app using IAP at the same price or less than it is offered outside the app. This applies to both purchased content and subscriptions.
En die is inmiddels stevig aangepast:
Apps can read or play approved content (specifically magazines, newspapers, books, audio, music, and video) that is subscribed to or purchased outside of the app, as long as there is no button or external link in the app to purchase the approved content. Apple will not receive any portion of the revenues for approved content that is subscribed to or purchased outside of the app.