[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPad-2e-Generatie.jpg[/img]Toen Apple de regels voor de iOS App Store aanpaste kwamen er veel protesten van uitgevers, en die gingen vooral om het feit dat die uitgevers bang waren dat ze geen gegevens meer van hun klanten zouden krijgen.
Maar die vrees blijkt inmiddels ongegrond, want ruim vijftig procent van de mensen zegt ja bij de pop-up met de vraag of Apple die gegevens mag delen met de uitgever. Kennelijk is het Apple tot nu toe gelukt om voldoende vertrouwen op te bouwen met hun aanpak van de iOS App Store, dat mensen dit soort gegeven ook aan hen toevertrouwen.
Combineer dat met het feit dat Android wel hard groeit, maar een veel groter probleem heeft met datzelfde vertrouwen - er wordt veel minder geselecteerd in de Android Market Place - en veel minder klanten heeft die ook bereid zijn om voor software te betalen, en het lijkt er op dat het iOS misschien toch een aantrekkelijke optie kan blijven voor uitgevers.
bron:
Forbes