[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/lenovo-logo.gif[/img]Terwijl de een
de handdoek in de ring gooit en de ander stug volhoudt in
een 'uphill battle', maakt Lenovo bekend dat zij nu de formule hebben gevonden om de iPad tot een marginaal systeem te reduceren.
En dat gaan ze doen door in 'ieder marktsegment' een tablet aan te gaan bieden.
Volgens Lenovo's CEO, Mr. Yang, mikt Apple alleen maar op het hogere segment en laten ze daarmee een groot stuk van de markt liggen, een stuk dat Lenovo met een mix van wat duurdere en minder dure Android en Windows tablets denkt te kunnen gaan veroveren.
Ongetwijfeld zal het mogelijk zijn om voor minder geld iets op de markt te zetten dat een aantal basisfunctionaliteiten van de iPad vervult. Maar of daarmee een significant marktaandeel veroverd kan worden, waag ik te betwijfelen.
We hebben ook bij de iPod gezien dat de goedkope klonen niet meer dan een klein deukje kunnen veroorzaken in de iPod dominantie en het zou mij niet verbazen als dit mechanisme bij de tabletmarkt ongeveer hetzelfde zal werken.
Maar goed, hij staat in iCal voor over een jaar. We zullen zien.