[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iOS4.png[/img]In
een artikel van The Los Angeles Times is te lezen dat de bedrijven die nu campagnes hebben lopen via
Apple's iAds-programma er heel erg over te spreken zijn. Zo laat Nissan weten dat de reclame's voor de elektrische LEAF-auto gemiddeld 90 seconden bekeken werden, dat is maar liefst 10 keer zo veel als bij andere online reclames. En dan werd er ook nog eens 5 keer zo vaak voor deze uiting gekozen, vergeleken met de 'normale' reclames voor dezelfde auto op het web.
Hieronder een impressie van hoe die reclame er op de iPhone ongeveer uitziet.
Verder maakt Dictionary.com ook gebruik van iAds in hun iPhone app en die melden dat ze 177% meer voor de reclame's op de iPhone kunnen vragen sinds ze dit via iAds doen, simpelweg omdat het resultaat ervan zoveel hoger uitvalt.
Maar het niet allemaal alleen maar koek en ei, in
dit artikel van The Wall Street Journal is te lezen dat er voorlopig nog niet veel bedrijven gebruik maken van iAds omdat Apple veel controle uitoefent over de inhoud waardoor het proces langer duurt.
We zijn dan ook benieuwd of het alleen maar over kinderziektes gaat en het succesverhaal van The Los Angeles Times uiteindelijk de toekomst van iAds zal zijn. Want in datzelfde artikel is ook te lezen dat voor Unilever het maken van de eerste (Dove) iAds commercials een hele klus was, maar dat ze verwachten dat een vervolg veel makkelijker te maken zal zijn.