Je kunt hier over steggelen tot we een ons wegen. Het is helder dat Samsung het er bewust om doet de trendsetter op een zo kort mogelijke afstand te volgen. Het is gewoon een bewust gekozen strategie. Daarbij gaat het helemaal niet over gebruiksgemak, ontwikkeling, innovatie en zaken als 'de wereld verder willen helpen'.
Bedrijven zijn geen ideologische instellingen. Uiteindelijk moeten er centjes worden verdient. De één doet dat vanuit een
drive om de wereld te willen verbeteren, de ander puur om zo veel mogelijk apparaten te verkopen. De insteken zijn zo verschillend als dag en nacht, appel en peer, wit en zwart.
Het ligt er maar net aan vanuit welk perspectief je er naar kijkt. De één is niet goed en de ander slecht: de strategie is gewoon verschillend. Ik houd niet van bedrijven die louter om winst en/of marktaandeel hun werk doen zonder enige vorm van authentieke passie en zal daarom nooit een Samsung of Microsoft liefhebber worden. Maar puur zakelijk gezien pakken ze 't wel erg slim aan.
Die laatste zin zal mij ongetwijfeld een paar
flames op gaan leveren.

[ Ger ]