
Inkomsten Wired Magazine voor de helft van het web
Hoewel we veel verhalen lezen over de kommer en kwel van kranten en magazines door het verdwijnen van adverteerders, zijn er ook publicaties die het prima doen sinds het web een steeds grotere plaats in het verdienmodel inneemt. Eén van die bladen is Wired, dat inmiddels de helft van zijn inkomsten
op het web verdient.
Nu zijn percentages altijd iets waar je bij op moet letten, want het zou natuurlijk kunnen dat die vijftig procent werd gehaald omdat de inkomsten van de advertenties in het 'gewone' magazine terug liepen. Maar dat is niet het geval, er zijn weliswaar minder advertenties binnen gekomen voor de printversie, maar omdat Wired de prijs daarvoor kon verhogen bleven de inkomsten aan die kant gelijk.
Toen Wired in 2006 door Condé Nast werd overgenomen kwam maar 10 procent van de verdiensten van het web, de overgang naar de helft heeft dus ongeveer zes jaar gekost.
Op dit moment komt 90 procent van de inkomsten van het web voor Wired via de website binnen. Maar de versies van het magazine die onder andere via tablets wordt verspreid, de overige 10 procent, groeit nog steeds. Dit komt onder andere omdat Condé Nast meteen Apple's Newsstand omarmde en het daar
erg goed doet.