Helemaal mee eens Paulstar. Ik game behoorlijk, maar daarvoor ga ik dus GEEN
Windows op mijn Mac gooien. Resoluut niet, ik heb net Virtual PC van mijn
computer afgegooid en daar ben ik ook weer heel blij mee. Het probleem is dat
Apple gewoon niks doet aan Mac games, dat is echt een van de redenen dat hun
marktaandeel niet wil vlotten. Ik zie Bootcamp meer als het onderuithalen van
Apple's eigen marktaandeel. Mensen die normaal geen Windows gebruikten zullen
het nu massaal wel gaan gebruiken. Het is inmiddels al zo ver gevorderd dat
Ik volg Apple niet helemaal meer zo, misschien moeten we toch maar eens van
Phil Schiller af, want de marketing bij Apple is gewoon ontzettend slecht. Neem
nou een voorbeeld aan Bootcamp. Microsoft zegt als reactie hierop: "Wij vinden
het fijn dat mensen met een Apple Computer enthousiast zijn over onze
producten." 95% Van onze door Microsoft gehersenspoelde wereldbevolking
denkt dan al direct helemaal niet meer na over een switch en vinden
Mac-gebruikers dan direct weer zeikerds. Zo zie ik het hoor, maar als iemand er
anders over denkt reageer graag.
Dit "wanbeleid" bij Apple zorgt er onder meer voor dat de grote spellenmakers
voor de Mac op dit moment zonder werk zitten. Sinds de aankondiging dat
Apple naar Intel ging hield iedereen zijn adem al in en nu, is het in een keer
gedaan. Helaas. Nog eens
extra tests wijzen uit dat de Grafische prestaties
vooral bij games, waardeloos zijn op Mac OS X. Zelfs met Boot Camp en verre
van complete drivers worden Mac games makkelijk verslagen. Dit ligt niet aan
de spellenmakers, want er wordt altijd een hoop werk besteed aan optimalisatie
van games. Het feit dat uit de originele test al blijkt dat een PC met GeFore
6600 GT, een Quad G5 met 7800 GT verslaat op grafische prestaties is toch
werkelijk om te huilen? Kijk hieronder maar eens. De flink mindere kaart in
de PC wint het van de 7800 die in de Mac zit.
Specificatie: GeForce 6600 GT - GeForce 7800 GT
Memory Interface: 128-bit - 256 bit
Memory Bandwidth: 16.0 GB/sec. - 54.4 GB/sec
Fill Rate (texels/sec.): 4.0 billion - 13.2 bilion
Vertices per Second: 375 million - 1100 milion
Pixels per Clock (peak): 8 - 24
Nou ben ik niet opeens een Apple hater, maar ik denk niet dat Apple
zich nu bij hun eigen gebruikers en bij het nieuw te vangen publiek
echt populair maakt.