
Interessant Vogue artikel over Jony Ive
Als je ook maar een beetje geïnteresseerd bent in Apple dan is Jonathan Ive op dit moment waarschijnlijk de persoon die het interessants is. Toen hij met Steve Jobs samenwerkte had hij al een enorme invloed, de renaissance van Apple kwam zowel door Steve Jobs als Jony Ive.
Maar sinds het overlijden van Steve Jobs is de invloed van Jony Ive veel groter geworden, zeker nu hij ook een grote vinger in de pap heeft gekregen in de design van de software, en de software en hardware afdelingen veel nauwer met elkaar zijn gaan samenwerken.
Voor iedereen die wat meer van Jony Ive wil weten raden we
dit artikel in Vogue aan, want daarin kom je veel te weten over de man, zijn manier van werken en zijn achtergrond.
Dat dit artikel in Vogue verschijnt is geen toeval. Jony Ive geeft zelden interviews, maar hield deze een paar weken voordat de Apple Watch gepresenteerd werd, en de journalist kreeg die in handen. Met andere woorden, Apple is duidelijk bezig om de Apple Watch neer te zetten als een modeartikel, en een blad als Vogue is daar het ideale medium voor, onderstaande quote laat volgens ons zien dat het werkt:
The most interesting aspect of the interview was focused around the Apple Watch. When first handing it over, Ive claimed, "Isn't it fantastic?" Sullivan noted Ive's obsession over the details of the watch -- the materials, the buttons, and most importantly the overall connection Ive hopes customers will have with the watch.
"Feels nice, doesn't it?" On my second visit to Cupertino, Ive has finally handed it over: the new Apple Watch. It is more watch than the computer geeks would ever have imagined, has more embedded software than in a Rolex wearer's wildest dreams. When Ive shows it to me - weeks before the product's exhaustive launch, hosted by new CEO Tim Cook - in a situation room that has us surrounded by guards, it feels like a matter of national security. Yet despite all the pressure, he really just wants you to touch it, to feel it, to experience it as a thing. And if you comment on, say, the weight of it, he nods. "Because it's real materials," he says proudly. Then he wants you to feel the connections, the magnets in the strap, the buckle, to witness the soft but solid snap, which he just loves as an interaction with design, a pure, tactile idea. "Isn't that fantastic?"
De keuze om de Apple Watch naar het publiek te brengen als modeartikel in plaats van een tech-artikel werd ook afgelopen week nog eens duidelijk. Want Apple hield een presentatie van de Apple Watch
in high-end boutique Colette in Parijs, terwijl het bedrijf dat natuurlijk veel makkelijker had kunnen doen in één van zijn eigen Apple Stores in die stad.
Hieronder een paar foto's van die presentatie, waar we aan het eind zien dat Karl Lagerfeld, Vogue editor Anna Wintour, Jony Ive en Marc Newson er ook waren, en natuurlijk even op de foto moesten.

Interessant Vogue artikel over Jony Ive

Interessant Vogue artikel over Jony Ive

Interessant Vogue artikel over Jony Ive