IOS-ontspanning bij Apple, blijdschap bij Adobe
10 september 2010 - 11:34   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]Apple heeft een [applelink=http://www.apple.com/pr/library/2010/09/09statement.html]statement[/applelink] online gezet waarin te lezen is dat vanaf nu de regels voor het goedkeuren van apps worden aangepast, waardoor er veel meer mogelijk is. Zo staat er het volgende in:

Citaat


we are relaxing all restrictions on the development tools used to create iOS apps, as long as the resulting apps do not download any code. This should give developers the flexibility they want, while preserving the security we need.


we zullen veel minder strikt zijn wat betreft de restricties betreffende ontwikkelings-tools om iOS apps te maken, zo lang die apps geen code downloaden. Dit zou ontwikkelaars de flexibiliteit moeten geven die ze willen, terwijl wij de veiligheid die wij willen behouden.

En natuurlijk valt daar de mogelijkheid om apps in Flash te maken daar onder. En Adobe is daar dan ook heel erg blij mee en heeft er dan ook al meteen gereageerd.

Waarschijnlijk heeft deze ontspanning in de regels te maken met het federale onderzoek naar de regels van Apple waar Adobe om gevraagd heeft, en dit lijkt dan ook pure winst voor Adobe.

Verder meldt Apple in hetzelfde statement dat ze de App Store Review Guidelines zullen publiceren, zodat ontwikkelaars van afgewezen apps voortaan beter kunnen begrijpen waarom dat gebeurd is en er vooraf ook rekening mee kunnen houden.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
iOS-ontspanning bij Apple, blijdschap bij Adobe
10 september 2010 - 12:16    reactie #1
geplaatst door: jack brent
Wanneer je maar blijft zeuren . . . . . :-)
iOS-ontspanning bij Apple, blijdschap bij Adobe
10 september 2010 - 12:36    reactie #2
geplaatst door: odo
Steve Jobs is gewoon een draaikont  :wink:
iOS-ontspanning bij Apple, blijdschap bij Adobe
10 september 2010 - 12:54    reactie #3
geplaatst door: Blender
Goede zaak. Stel je bent kind aan huis in AS3 en je wilt een app bouwen. Dan is het toch mooi dat het mogelijk is zonder eerst Objective-C te leren? Hardcore coders zitten daar misschien niet mee maar ik heb er de tijd niet voor.
iOS-ontspanning bij Apple, blijdschap bij Adobe
10 september 2010 - 18:43    reactie #4
geplaatst door: MacSea
@blender: Cocoa is echt zo moeilijk niet hoor, je moet vooral een goed boek hebben. Ik kende tot voor kort NIKS van cocoa. Heb een jaar of 2 geleden poging ondernomen maar het lukte mij niet. Is blijven kriebelen en probeerde het in augustus (had toen wat meer tijd als in het verleden) en eens opnieuw.

Mijn boek bleek intussen hopeloos verouderd (voor xCode 2 en er is nu xCode 3), dus nieuw boek aangeschaft en alles ging ook veel vlotter dan toendertijd. Ik heb ongeveer een dag of 2 gespendeerd in dat boek om Objective-C te leren. Objective-C is echt wel veel makkelijker dan bv C++ (waar ik een jaar of 10 geleden eens mee gespeeld heb en wat mijn ding niet was). Nu Objective-C is nog maar de taal, de syntax..., dan moet je beginnen met cocoa zelf, het framework, daar heb ik nog een 12-tal dagen aan gespendeerd (intussen wel 2de boek gekocht van dezelfde uitgever dat meer specifiek gericht was op iPhone development dan OS X development).

Uit dat boek heb ik alle voorbeeldjes braaf ingetypt. Na 14 dagen ben ik begonnen aan mijn eerste eigen project, waar er verbazend veel zaken in zaten die ik in het boek geleerd had en nog eens 14 dagen later was het af (dus tussen begin en af zijn exact 1 maand tijd). Doorgestuurd naar Apple waar het na een dikke week goedgekeurd werd (YEEEEHAAA) en dus verdeeld wordt via de app-store. In die week paar verbeteringen geschreven en net op tijd klaar om weer in te dienen, dus over een paar dagen is versie 1.1 er!
Cocoa is helemaal niet moeilijk eenmaal je de 'schwung' te pakken hebt !!!

Referenties :
* Mijn oud boek: O'Reilly: Learning Cocoa (niet kopen dus)
* Apress : Learn Cocoa on the Mac (eerste boek)
* Apress: Beginning iPhone 3 Development (tweede boek en volgens mij heb je het andere Apress boek niet echt nodig, er staat ook een sectie in over Objective-C, die ik weliswaar niet gelezen heb. Verder echt een aanrader)

Ik heb nog even gebladerd ook in de opvolger van mijn oud boek"Learning Cocoa" zijnde : Cocoa and Objective C Up and Running (ook van O'Reilly) vóór ik de boeken van Apress kocht maar dat leek mijn ding ook niet te zijn, raad ik dus af.

Ik heb intussen ook nog:
Apress : More iPhone 3 Development Tackling iPhone SDK 3
besteld (maar nog niet ontvangen), dit is een vervolg op : Beginning iPhone 3 Development, kwestie van nog wat nieuwe dingen te leren ;).

en och ja, last but nog least mijn (gratis) app :

http://itunes.apple.com/us/app/eventbuddy/id390157428?mt=8

EventBuddy is een App. waar ik op termijn alle muziekfestivals van de lage landen ter beschikking in wil stellen aan de gebruikers (allemaal in 1 app). Versie 1.0 bevat nu een lokaal festival, versie 2.0 die ik tegen eind dit jaar plan zal meerdere Events kunnen bevatten.
mvg Glenn Verhalle • Administratieve software voor reclame- en communicatie bedrijven: http://www.thinx.be
iOS-ontspanning bij Apple, blijdschap bij Adobe
10 september 2010 - 20:35    reactie #5
geplaatst door: Blender
@MacSea: dat derde boek heb ik ook. Misschien valt het ook wel mee maar de tijd ontbreekt mij. In AS heb ik vele jaren ervaring. Wellicht komt het er nog eens van. Je enthousiasme is in ieder geval aanstekelijk. Ik wil ook nog eens een font uitbrengen dus moet ik keuzes maken.