
iPad populairder dan Hershey's en Oreo's
Binnenkort kunnen we waarschijnlijk weer genieten van een Apple-event waar onder andere de nieuwe modellen van de
iPad aan de wereld getoond zullen worden (meer daarover kan je lezen in
dit nieuwsbericht). Maar nu de afgelopen tijd de verkopen van de iPad terugliepen, hoe zit het eigenlijk met de interesse hiervoor?
Onderzoeksbureau
Smarty Pants doet ieder jaar onderzoek naar de populariteit van meer dan 250 merken. In het meest recente onderzoek onder kinderen tussen de 6 en 12 jaar
zien we dat de iPad daar op nummer 1 staat, zelfs boven lekkere dingen als
Hershey's en
Oreo's.

De verklaring is volgens Wynne Tyree, de president van Smarty Pants, de volgende:
iPad's number one status among kids represents the culmination of the 'tablet takeover' - a movement from shared screens and TV network dominance to curated content on personal devices. Kids increasingly turn to iPad for games, TV shows, videos, books, homework help and communicating with friends and family.
Hij merkt ook nog op hoe opvallend het is dat de iPad deze eerste plaats zo snel heeft bereikt.
In just five years, the iPad has risen from ranking 109th to being kids' favorite brand. Early on, it captured the hearts of tweens and middle and upper class families, but iPad is now an indispensable part of childhood for the masses.
Misschien had Tim Cook dan toch gelijk dat de iPad nog lang zijn top niet heeft bereikt. De jeugd heeft tenslotte de toekomst.