geplaatst door: SteveJobs
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]  

Don't panic
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
17 juli 2010 - 17:45    reactie #1
geplaatst door: Max Gaav
Nokia en RIM reageren op Apple’s antenneverhaal:

Nokia: "Antenna design is a complex subject and has been a core competence at Nokia for decades, across hundreds of phone models.
Nokia has invested thousands of man hours in studying human behavior, including how people hold their phones for calls, music playing, web browsing and so on. As you would expect from a company focused on connecting people, we prioritize antenna performance over physical design if they are ever in conflict."


RIM: "Apple’s attempt to draw RIM into Apple’s self-made debacle is unacceptable. Apple’s claims about RIM products appear to be deliberate attempts to distort the public’s understanding of an antenna design issue and to deflect attention from Apple’s difficult situation.
One thing is for certain, RIM’s customers don’t need to use a case for their BlackBerry smartphone to maintain proper connectivity. Apple clearly made certain design decisions and it should take responsibility for these decisions rather than trying to draw RIM and others into a situation that relates specifically to Apple."


Bron & meer info: Crackberry & NokiaBlog

(Mod. edit: originele bronnen toegevoegd)
My Mac is my second brain.
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
17 juli 2010 - 19:11    reactie #2
geplaatst door: Toco
Mooi verhaal en mooie reacties ook van BB en Nokia.

De cijfers zijn wel erg goed te noemen en als dat ook echt zo is, laten we daar eens vanuit gaan, dan is er dus helemaal geen probleem eigenlijk.

Either way, ik ga gewoon de 4G kopen dus moment dat hij in NL is. Ik sta al op de wachtlijst. Alleen nog even kijken wie hem aan gaat bieden.  :satisfied:
1 NAS wil ik niet, ik wil op NAS-1.
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
17 juli 2010 - 22:56    reactie #3
geplaatst door: Ranney
Tja, interessante persconferentie om terug te kijken,

En ik moet eerlijk bekennen, ik ben onder de indruk. Ik hou bij mijn HTC touch pro 2 mijn hand erom en blijf kijken, ja hoor, bereik valt helemaal weg of er blijft 1 balkje (duurt ca 45 sec voor je dat ziet) hand weg is binnen 10 sec volledig bereik. (aldus de balkjes op het scherm!) Misschien dan toch ook een grond van waarheid in het verhaal?

Ranney
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
18 juli 2010 - 10:59    reactie #4
geplaatst door: Peter Villevoye
Tuurlijk reageren de merken die besproken werden. Maar zoals was te verwachten kunnen ze Apple niet van onjuiste bevindingen betichten. Dan zouden aandeelhouders èn concurrenten schade oplopen, en dat risico is zelfs voor Jobs iets te groot...

Maar dit is een grandioze zet van Apple geweest om enerzijds alle overdreven aandacht te temperen, en anderzijds om te laten zien dat andere merken/typen telefoons eigenlijk soortgelijke problemen kunnen hebben. Dit zal het tij wel keren.

Dat men dan een beetje boos is dat Apple andere merken in de kwestie betrekt, zal Jobs worst wezen. Jarenlang copiëren vrijwel alle merken de iPhone qua hard- en software - alsof dat zo 'netjes' is. Stilletjes vraag ik me zelfs af hoe lang het zal duren eer andere merken dit antenne-design gaan volgen...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
18 juli 2010 - 12:43    reactie #5
geplaatst door: Gertjan
Idd  leuk verhaal.  Dat  in-de-hand-houd-verhaal-waardoor-verbinding-verslechterd  is wat
anders dan de extra  aan/uit knop  (vwb de ontvangst) die de scheiding tussen de antenne
strips blijkt te zijn. Daar moet je je vingers zeker niet houden (heb ik begrepen).

De ontvangst vermindering door manier van vasthouden is een karakteristiek voor mobiele
telefoons, dus geen  Apple  probleem  (tevens te voorkomen door houding aan te passen).
De Strip-of-Death is voor Steve ook geen issue want het  is  logisch dat je daar je vingers
niet houd.

Er is geen probleem,  het probleem wordt  gemaakt door  de buitenwacht  die het prachtig
vind dat  Apple (winnaar, lichtend voorbeeld, eigenwijs)  nu  eindelijk een uitglijder maakt
en hier bovenop springt en de hele kwestie buiten proporties opblaast. Wie kaatst moet de
bal terug verwachten (die spotjes van de PC-man), dus hierover niet te veel drukte maken
en de zaak in het juiste perspectief plaatsen (stilzitten als je geschoren wordt).

Dat is wat Apple gedaan heeft met de persconferentie. Dus kunnen we weer verder;wie er
problemen  mee  heeft koopt  dat ding niet of geeft hem terug en houd zijn mond, de rest
heeft vrijwillig besloten tot aanschaf en zal geen reden zien de wereldpers op zijn achterste
benen te krijgen.

Blij dat we weten dat we hem vanaf 30-7 hier kunnen kopen.......
          ******* Switched sinds 13-9-2000 *******
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
18 juli 2010 - 12:44    reactie #6
geplaatst door: Max Gaav

Citaat
Peter Villevoye om 10:59, 18-07-2010
(...) dit is een grandioze zet van Apple geweest (...) om te laten zien dat andere merken/typen telefoons eigenlijk soortgelijke problemen kunnen hebben.

Niet mee eens. Ik vind dat RIM het helemaal juist zegt:

• Apple’s attempt to draw RIM into Apple’s self-made debacle is unacceptable
• deliberate attempts to distort the public’s understanding.
• to deflect attention from Apple’s difficult situation.
• customers don’t need to use a case for their BlackBerry smartphone to maintain proper connectivity.
• Apple clearly made certain design decisions and it should take responsibility for these decisions.

Het zou me ook niets verbazen als deze muis nog een staart krijgt.
My Mac is my second brain.
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
18 juli 2010 - 13:49    reactie #7
geplaatst door: Peter Villevoye
Het probleem is een slecht(er) bereik door het apparaat op een bepaalde manier vast te houden. En tweede probleem: de enorme poeha die de critici/media ervan maken. Het tweede probleem wordt opgelost door o.a. aan te tonen dat het eerste probleem niet uniek voor Apple is. Het enige verschil is dat Apple een kleine extra hindernis opwerpt met dat streepje. So what...

Apple "beschuldigt" anderen er niet van ook een slecht bereik te hebben, maar hoopt door haar uitleg en vergelijking dat mensen begrijpen dat dit een euvel is dat helaas (nog) voor veel zoniet alle mobiele telefoons geldt.

En neemt Apple door het aanbieden van die case niet haar verantwoordelijkheid ? Ik vraag me af hoe men zou hebben gereageerd als Apple de iPhone 4 van begin af aan had uitgebracht "met afneembare case", waarbij ze de waarschuwing zouden geven: "Pas op, bedek het streepje niet met uw huid". Zou er dan ook zoveel gedoe over zijn geweest ?

Andere merken hebben er duidelijk baat bij als de perceptie stand houdt dat er hier een enorm groot "debacle" en "difficulty" aan de hand zou zijn. Ze zijn verder alleen maar bang dat hun eigen klanten ook over die terugvallende streepjes gaan klagen...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
18 juli 2010 - 20:59    reactie #8
geplaatst door: Max Gaav
Het 'media-gedoe' is, voor zover ik weet, niet eerder opgetreden bij een ander merk. Niet met gewone gsm's en niet met andere smartphones. Het is nu voor het eerst dat dat gebeurt. Vanwege Apple's reputatie? Hooggespannen verwachtingen? Media die ineens doldraaien? Komkommertijd? Whatever the case, het gebeurt en het gebeurt Apple.

Naast antenne-problemen de gele vlekken en gedoe met de proximity-sensor en ook nog de stupide keuze voor exclusiviteit voor AT&T in de USA, resp. T-Mobile hier. Het maakt dat Apple behoorlijk irritatie opwekt maar dat kennelijk zelf verdedigbaar vindt obv superieur vakmanschap en voorhoede-betweterij.

Wat mij betreft, een iPhone kost een godsvermogen en moet het alleen al daarom gewoon (nagenoeg) feilloos doen. En eigenlijk ook met elke provider werken - en er verkrijgbaar zijn. Als je je als bedrijf zo dicterend opstelt, moet je niet raar opkijken dat men met pek en veren reageert als het misgaat. En noblesse oblige; als je uitglijdt ga je niet schuilen bij -vermeend- andermans medefalen.

30 dagen geld-terug-garantie. Venzelfsprekend. Gratis bumpers t/m 30 september... en daarna dan? Nieuw type iPhone omdat-ie toch niet helemaal deugde?


(Bewerkt door Max Gaav om 21:48, 18-07-2010)
My Mac is my second brain.
Bekijk de 16 juli persconferentie van Apple
18 juli 2010 - 23:09    reactie #9
geplaatst door: Peter Villevoye

Citaat
Max Gaav om 20:59, 18-07-2010
Het 'media-gedoe' is, voor zover ik weet, niet eerder opgetreden bij een ander merk. Niet met gewone gsm's en niet met andere smartphones. Het is nu voor het eerst dat dat gebeurt. Vanwege Apple's reputatie? Hooggespannen verwachtingen? Media die ineens doldraaien? Komkommertijd?


Reputatie ? Ja, iedereen vindt het geweldig om de "onfeilbare Apple" een "debacle" toe te rekenen. Okay, er waren wat extra handicaps (dat streepje, de verkeerde bereik-aanduiding) maar al met al is het toch weer een mooie feun die Apple heeft ineengezet !

Hooggespannen verwachtingen ? Weet ik niet - de iPhone 4 voldoet daar volgens mij prima aan. En getalsmatig loop je weinig tot geen kans om het euvel te treffen (als je een beetje op je vingertjes let).

Media die dol draaien ?
Hoe heet zoiets ook alweer... o ja, een pleonasme, net zoals "witte sneeuw" !

Komkommertijd ? Neuh, da's nog een beetje vroeg, toch ? Anders kunnen we 't halve jaar wel als komkommertijd gaan bestempelen. Niks ervan - er is genoeg te melden, van oliekleppen tot Yolanthe's eerste klapzoen.


Citaat
En daarna dan? Nieuw type iPhone omdat-ie toch niet helemaal deugde?

[/i]
Misschien, wie weet - het zou me niet verbazen. Apple zoekt altijd naar de beste compromissen. Als een externe antenne ruimte wint voor andere technische functies, dan is dat Apple's keuze geweest. Als batterijen of andere onderdelen weer kleiner kunnen dan zou het compromis weer naar een interne antenne kunnen verschuiven. Laat Apple maar schuiven. En als ze een schuiver maken, dan krabbelen ze wel weer overeind.

(Bewerkt door Peter Villevoye om 23:11, 18-07-2010)
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !