
Is Apple zijn eigen reclamebureau aan het oprichten?
Apple werkt al heel erg lang met het reclamebureau TBWA\Chiat\Day, die samenwerking zorgde onder andere voor memorabele commercials als
en
.
Maar de afgelopen tijd is duidelijk geworden dat die relatie niet meer zo goed is als die in het verleden was. Zo kwamen tijdens het recente proces van Apple versus Samsung mails naar boven waarin Apple's Phil Schiller duidelijk maakte dat wat hem betreft Apple op dit moment niet sterk genoeg neergezet wordt. Meer daarover is
hier te lezen.
Inmiddels lijkt het er op dat Apple daarom besloten heeft om zelf zijn uitingen te gaan maken, recent zaten mensen van TBWA/Media Arts Lab (het onderdeel van TBWA\Chiat\Day dat voor Apple werkt) bij Apple om een commercial te presenteren toen ze verteld werd dat Apple de voorkeur had voor een andere spot, eentje die binnenshuis gemaakt was.
Om dat binnenshuis te maken schijnt Apple al minstens twee mensen ingehuurd te hebben die eerder bij de Media Arts Lab werkten, een tactiek waar natuurlijk niet iedereen in dit veld blij van wordt.
Maar volgens AdAge is het allemaal nog veel ambitieuzer. Volgens deze publicatie zou Apple inmiddels bezig zijn om zelf een compleet reclamebureau op te richten, en zou deze tak uiteindelijk uit
maar liefst 1000 werknemers moeten bestaan.
Wij zijn benieuwd, maar vragen ons meteen af waarom het zo groot zou moeten zijn, en dus of de bronnen van AdAge niet een beetje aan het overdrijven zijn.
Hieronder de commercial die Apple gekozen zou hebben in plaats van de versie die het Media Arts Lab presenteerde, jammer genoeg dat we die laatste niet ook kunnen laten zien.