Apple-klanten V.S. het meest tevreden
26 juni 2009 - 10:25   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]In een recent onderzoek van Vocal Laboratories komt naar voren dat onder mensen die computerfabrikanten bellen voor ondersteuning de klanten van Apple het meest tevreden zijn.
Zo waren 58 procent van de bellers 'erg tevreden' over Apple, terwijl bij Dell die score 46% en bij HP op 43% uit kwam.

Maar de grootste verschillen waren te zien bij ontevreden klanten, waar Apple-klanten in 18 procent van de gevallen niet tevreden waren, was dat bij Dell en HP ongeveer een derde. De reden daarvoor ligt waarschijnlijk in het feit dat bij Apple 53 procent van de problemen meteen verholpen werden, waar dat bij Dell op 45% en bij HP op 39% blijft steken.

Jammer genoeg hebben we geen onderzoek wat betreft Nederland en België, maar we zijn wel benieuwd of de cijfers hier hetzelfde zouden zijn.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple-klanten V.S. het meest tevreden
26 juni 2009 - 14:54    reactie #1
geplaatst door: Powerbooky
Zou inderdaad interessant zijn wat de cijfers in Nederland en België zijn.

Ik denk wel dat HP en Dell "automatisch" lager scoren omdat een gemiddelde helpdesk niet het diepste van Windows kan weten, om nog maar te zwijgen over de honderden verschillende hardware- en software configuraties waar ze mee te maken krijgen.
Smart people usually do their things on a Mac!  | Mac mini 2009 | Mac Pro 2008 | MacBook Pro 2011 | 16 TB Drobo
Apple-klanten V.S. het meest tevreden
27 juni 2009 - 22:31    reactie #2
geplaatst door: Calvin
Je kunt inderdaad niet alles weten maar ik zal je een klein geheimpje vertellen...

Ik weet toevallig wie over het grootste gedeelte van de wereld de helpdesk van Apple doet, en dat zijn geen Apple eigen mensen, en diezelfde mensen worden na de call voor een Appleding weer gebeld met een probleem met een Windows ding.....

Dus veel weten en oplossen doen ze wel, maar Apple ietsje beter...
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Apple-klanten V.S. het meest tevreden
27 juni 2009 - 22:52    reactie #3
geplaatst door: Robert

Citaat
Calvin om 22:31, 27-06-2009
Dus veel weten en oplossen doen ze wel, maar Apple ietsje beter...


Of Apple-problemen oplossen is makkelijker..?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Apple-klanten V.S. het meest tevreden
27 juni 2009 - 23:51    reactie #4
geplaatst door: Calvin
Tsja, dat is een goede vraag Robert......

Nou weet ik uit ervaring dat veel windows problemen ook tussen keyboard en stoel ontstaan, maar ik denk als je shit hebt, je sowieso blij bent als je iemand te spreken krijgt....
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Apple-klanten V.S. het meest tevreden
28 juni 2009 - 11:19    reactie #5
geplaatst door: ISS
Welk onderzoek, onder hoeveel respondenten? Wie heeft dit onderzoek betaald? Of meer van: wij van WC-Eend... :P
Let's think positive!
Apple-klanten V.S. het meest tevreden
28 juni 2009 - 11:48    reactie #6
geplaatst door: Calvin
@Ivo, ff lezen en je weet het:

Citaat

In telephone interviews conducted with 1,147 consumers immediately following a support call, 58% of Apple customers reported they were “Very Satisfied” with the call, compared to only 46% of Dell customers and 43% of HP customers.
This independent research is underwritten and conducted by Vocalabs on an ongoing basis to benchmark industry trends in phone-based customer service.


Dus geen sponsor, maar eigen onderzoek
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com