geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/MacBookAir-2eGeneratie.jpg[/img]Op het forum van Apple is een discussie te lezen waarin een aantal mensen met een MacBook Air melden dat ze problemen hebben om iTunes 10.2.1 op te starten sinds de Mac OS X 10.6.7 update. iTunes lijkt het in eerste instantie gewoon te doen, maar na ongeveer twintig seconden bevriest de MacBook en moet er geforceerd herstart worden met de aan- en uitknop.

Opvallend genoeg geldt het probleem niet voor iedereen, dus kennelijk hebben niet alle modellen van de MacBook Air er last van. Maar als je een Air hebt en iTunes gebruikt, is het misschien een goed idee om 10.6.7 even links te laten liggen.

Als je de update toch gedaan hebt en van dit probleem af wilt, dan kan je natuurlijk altijd 10.6 her-installeren en dan een update naar 10.6.6 doen, maar daar ben je natuurlijk wel even mee bezig.

Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
23 maart 2011 - 09:05    reactie #1
geplaatst door: Efefes
Hier geen probleem met de MacBook Air en 10.2.1 / 10.6.7
gelukkig
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
23 maart 2011 - 09:24    reactie #2
geplaatst door: fred44nl
hier ook niet.
 MacBook Air (2020) - 13" - i7 - 256 GB SSD -  Catalina
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
23 maart 2011 - 12:43    reactie #3
geplaatst door: Pieterr
http://www.macnn.com/articles/11/03/22/problem.may.have.two.solutions.already/

Citaat

The issue seems to affect only those users who own the current model -- officially called "late 2010" MacBook Airs -- and have upgraded to 10.6.7 (and are running iTunes 10.2.1, the current version).

After a number of reports, two possible "fixes" have emerged. The first one, which seems to work for most owners, is the simplest: after the freeze and a forced shutdown has occurred, restart the MacBook Air normally but do not launch iTunes, then shut down the machine normally and restart. This second, manual shutdown seems to have fixed the problem for a number of users.

A second method in case the first one doesn't work involves locating and deleting the file "iTunes Library Genius.itdb," which is located in a user's home folder inside the iTunes folder, which is itself inside the Music folder (or ~/Music/iTunes). The user then launches iTunes but immediately quits it, and then launches again closing the sidebar. The action forces the Genius function to rebuild its database, which appears to resolve the issue.
"One experiment is worth a thousand expert opinions."
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
23 maart 2011 - 19:45    reactie #4
geplaatst door: robertjan
Standaard MB Air 11" late 2010 (1,4 GHz, 2GB, 64GB).
Mac OS X 10.6.7.
iTunes 10.2.1.

Geen problemen. Download gewoon de 28 updates van de apps, al minutenlang.
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
23 maart 2011 - 20:19    reactie #5
geplaatst door: ouwemac
Hier ook probleemloos :woot:
…….
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
24 maart 2011 - 11:05    reactie #6
geplaatst door: Flix
MB Air 11" update gedraaid; geen problemen hier.
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
26 maart 2011 - 18:13    reactie #7
geplaatst door: Efefes
hm
Sinds vandaag wel probleem, iTunes starten en na enkele seconden zit alles vast.
Het lijkt erop dat het is gebeurd nadat ik de 4.3.1 updates voor de iPhone en
iPad heb binnengehaald.
Diverse zaken geprobeerd (combo update opnieuw draaien, iTunes
opnieuw geïnstalleerd, bevoegdheden hersteld etc)
Uiteindelijk maar weer teruggegaan naar 10.6.6..... ik wacht maar even
totdat problemen worden opgelost.


(Bewerkt door Efefes om 20:24, 26-03-2011)
MacBook Air + 10.6.7 + iTunes 10.2.1 = probleem?
27 maart 2011 - 16:02    reactie #8
geplaatst door: MacBigfoot
Het schijnt dat de combo update 10.6.7 dit probleem niet veroorzaakt.