Apple's nieuwe
Switch campagne wordt niet overal en door iedereen toegejuichd. Misschien komt het doordat doorgewinterde Mac-gebruikers jaloers zijn op alle aandacht die de Windows-gebruikers van Jobs c.s. krijgen. Erger nog: stel dat die types ook nog eens een Mac gaan gebruiken en inderdaad voorgoed switchen, en (o wee) een 'feature request' indienen voor een "Verkenner-achtig hulpmiddel onder MacOSX" of om "standaard 2 muisknoppen en een Start-menu" gaan zeuren. "Vol is vol" lijken ze bijna te claimen, als het gaat om het adopteren van Windows-gebruikers. Kinderen (en katten) reageren ook vaak zo, als er een jonger broertje of zusje in het gezin komt.
Maar er is hoop: Apple leunt niet alleen op de testimonials van die 8 bekeerde Windows-gebruikers. Een opmerking van de "Switch"-regisseur en een advertentie van Apple's castingbureau wijzen erop, dat de campagne zich binnenkort wellicht uitbreidt naar "celebrities" en creatieve "real kids".
De kat overweegt een asielzoeker-status...