tja, toch zie ik om me heen dat vooral de mensen die niet overstappen op FireFox erg praktisch ingestelde mensen zijn. Die niet zozeer enthousiast zijn over de idee dat het niet Microsoft is, of dat het een open-source project is, of welke big-picture dan ook. Mensen die dat soort zaken geweldig vindt, zijn al lang overgestapt.
Het zijn de mensen die gewoon willen browsen zonder gedoe. Maar die er geen tijd voor of zin in hebben om eerst uitgebreid te zoeken met welke browser dat dan kan, en die dan "gewoon" blijven hangen bij IE (net zoals ze gewoon blijven hangen bij Windows, omdat ze geen functioneel voordeel hebben gehoord over een Mac).
Oftewel: een Firefox-ad moet heel to-the-point, nuchter en duidelijk uitleggen wat het voordeel is. Vage ads die nieuwsgierigheid opwekken, zijn prijma als je product niet daadwerkelijk funtcioneel beter is dan dat van de concurrentie (zoals auto's, parfums en dergelijke). maar als je functioneel gewoon beter bent, dan moet je dat zeggen. Gemiste kans, anders.
Wel een leuk filmpje, overigens! Maar voordat er iets uitgezonden wordt, lijkt me een slimme communicatie-visie geen overbodige luxe