MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 09:21   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/apple.jpg[/img]Door grote drukte kwam het er nog niet eerder van om er over te schrijven, maar twee dagen geleden kregen we een persbericht waarin te lezen is dat MacHouse en HTR vanaf nu zijn samengevoegd en doorgaan onder de naam iAm Store. Natuurlijk hoort daar ook een nieuwe website bij en dat is www.iamstore.nl geworden.

Let op dat dat ook betekent dat de alle e-mailadressen die eindigden op machouse.nl of htr.nl nu allemaal eindigen op iamstore.nl.

We hopen dat het samenvoegen van deze twee goed nieuws betekent voor de klant. Ondergetekende heeft herhaaldelijk erg slechte ervaringen gehad bij MacHouse wat betreft zowel reparaties en service die ver onder de maat waren. Maar over HTR zijn mij nauwelijks negatieve verhalen bekend, dus ik hoop dat dit de maatstaf zal zijn en dat de klant centraal zal blijven staan.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 09:52    reactie #1
geplaatst door: Sypie
Je eigen mening/ervaringen in een nieuwsbericht zetten is niet echt "pro" en subjectief.

Voorts zullen de Apple resellers alleen maar grotere organisaties worden om te kunnen overleven, zeker als er straks wel een Apple Store in het Hirsch gebouw komt in Amsterdam. (hoe staat het daar eigenlijk mee?)
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 09:53    reactie #2
geplaatst door: DTPRonald
Hopelijk pakken ze dit inderdaad aan om zaken te verbeteren. Ik ben nog nergens zo slecht geholpen als daar, wat een vakkenvullers, hebben/hadden daar echt geen idee waar ze mee bezig zijn.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 10:08    reactie #3
geplaatst door: jasperr
Robert, is dit nu een column over jouw persoonlijke ervaringen of een nieuwsflits? Wat Sypie zegt dus...

En wat stond er dan verder in dat persbericht? Ik vraag mij nog wel wat dingen af: zijn ze gefuseerd, of voeren ze gezamenlijk een handelsnaam? Kan je dus met garantiekwesties van een product van een ex-HTR-winkel bij ex-MacHouse terecht? Valt de winkel in Woerden (geen Premium Reseller) daar dan ook onder?
Wat een belabberde naam trouwens, de paarse broek die dat verzonnen heeft...
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 10:10    reactie #4
geplaatst door: Neuroteck
Idd, beetje vreemd om een persoonlijke ervaring in het bericht te zetten.
Helemaal omdat niemand weet wat er is gebeurd en dat Machouse zich ook niet kan verdedigen.

Samenvoeging van de bedrijven zal inderdaad noodzaak zijn om te concureren tegen Apple zelf..........
The power of the Darkside !!!!
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 11:21    reactie #5
geplaatst door: Efefes
Ach
MacFreak pretendeert niet onafhankelijke journalistiek te bedrijven.

Wellicht had Robert kunnen zeggen: "vele MacFreakers hebben"
in plaats van "ondergetekende" want wat mij betreft sluit deze
observatie van Robert precies aan bij mijn ervaringen met MacHouse
in mijn beginjaren met de Mac. Sterker nog, als ik niet zo goed
geholpen zou zijn bij HTR had ik wellicht mijn toenmalige overstap
van PC naar Mac weer teruggedraaid.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 11:21    reactie #6
geplaatst door: Liam

Citaat
jasperr om 10:08, 5-02-2011
Wat een belabberde naam trouwens, de paarse broek die dat verzonnen heeft...


Inderdaad, dat ze daar nou geen L'etje voor hebben kunnen zetten... :wink:

Overigens hoop ik inderdaad dat de service in de winkels van HTR blijft zoals die was, ik heb daar positieve herinneringen over.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 11:26    reactie #7
geplaatst door: Gaytan
Hoi,

Je schrijft: 'Ervaringen over de HTR zijn niet zo bekend....'; sorry, maar dan heb je (kennelijk) niet zo ver doorgezocht!

Negatieve ervaringen over HTR, vooral bv. HTR Arnhem, liegen er niet om; zoals je al schreef over Machouse; slechte reparaties, klanten als honden behandelen, niet weten wat de reparatiestatus is, enz enz....
Als Machouse OOK al zo'n slechte reputatie is verwacht ik voor de nieuwe combinatie ook niet veel goeds!

Maar goed; andere bedrijven bakken er tegenwoordig ook nix (meer) van vind ik; slechte service, klant is allang geen koning meer, enz enz; non-interese vooral!
Erg jammer...
:thumbs-down:
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 12:11    reactie #8
geplaatst door: Kasuja
Over elk bedrijf vind je wel iets als je even door zoekt.

De meerderheid zal positief zijn anders kan een zaak niet overleven.
Oneindig blanco / unbiast klanten destaan niet.

(Bewerkt door Kasuja om 12:11, 5-02-2011)
Ja mooi....
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 12:44    reactie #9
geplaatst door: HCvP
Inderdaad, over vrijwel elk bedrijf kun je op internet wel klachten vinden.
Overigens heb ik bij MacHouse in Woerden alleen maar goede ervaringen gehad. Netjes geholpen en reparaties vlot uitgevoerd. Ook geen gezeur bij garantiegevallen. Ik heb eens tot tweemaal toe direct een nieuwe iBook gekregen bij hardwareproblemen (kennelijk een serie met slechte moederborden).
Ervaringen met andere vestigingen van MacHouse heb ik overigens niet.

(Bewerkt door HCvP om 12:45, 5-02-2011)
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 13:52    reactie #10
geplaatst door: Robert
Voor de volledigheid twee van mijn ervaringen met MacHouse:

1. Toen ik  nog grote klant bij ze was (tienduizenden euro's) had ik een Cinema Display dat er na een kleine twee jaar mee stopte. Toen ik aanspraak maakte op het feit dat, volgens de Nederlandse wet, MacHouse op z'n minst wat in de reparatiekosten zou moeten delen werd me doodleuk verteld dat ik voor dat recht maar moest procederen. Ook er aan herinnerenl dat ik een behoorlijke klant was hielp niet. Sindsdien hebben ze me daar als klant niet meer terug gezien.

2. Eén van mijn stagiaires heeft daar vorig jaar een iMac gekocht, maar daar bleek een hinderlijke pieptoon in te zitten. iMac terug en opgehaald na reparatie maar bleek thuis dat het scherm bol stond en er beschadigingen op de buitenkant zaten. iMac weer terug, maar nu blijkt na twee dagen dat het scherm niet meer te dimmen is zonder dat er een irritante pieptoon ontstond.

Ik heb toen MacHouse gebeld en ze verteld dat dit alles niet zo'n beste indruk maakte en dat ik erover op MacFreak zou schrijven als ze het niet netjes op zouden lossen. Ik werd beloofd dat ik 'zo spoedig mogelijk' teruggebeld zou worden, maar ik wacht nog steeds (nu zo'n 9 maanden geleden).

De iMac is uiteindelijk (op mijn aanraden) naar LJS in Den Haag gebracht en in één keer helemaal in orde gebracht.

Maar misschien dat ik nog een aparte column moet weiden aan het feit dat sommige Mac-winkels het wel erg bont maken..?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 14:22    reactie #11
geplaatst door: Brinky
Daarom moet je ook niet in een macwinkel kopen. Gewoon online in de Applestore of met korting in de mediamarkt of met standaard twee/drie jaar garantie bij mycom. 't Spul is al duur zat en van extra service heb ik niets kunnen merken.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 14:24    reactie #12
geplaatst door: Rutger

Citaat
Robert om 13:52, 5-02-2011
Toen ik nog grote klant bij ze was (tienduizenden euro's) had ik een Cinema Display dat er na een kleine twee jaar mee stopte. Toen ik aanspraak maakte op het feit dat, volgens de Nederlandse wet, MacHouse op z'n minst wat in de reparatiekosten zou moeten delen werd me doodleuk verteld dat ik voor dat recht maar moest procederen.


Als het om een zakelijke aankoop gaat dan hebben ze juridisch gezien gelijk omdat het consumentenrecht uiteraard alleen consumenten extra beschermd, maar of het netjes is, dat is natuurlijk een ander verhaal.
MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 15:35    reactie #13
geplaatst door: bombilla
Kijk! Dit soort draadjes daar hou ik wel van. Niet omdat ik sensatiebelust ben, welnee, gewoon omdat je er als consument wat aan hebt! Het kan je een hoop ergenis (en soms ook geld) besparen. Dit forum is toch ook voor ons gebruikers bedoeld?

Ik vind niet dat we terughoudend moeten zijn als een dealer er een potje van maakt. Dat mag je best op Macfreak zetten. Ook al is het een persoonlijke ervaring. Ook al werken sommigen van ons misschien bij zo'n dealer. En ook al zijn er dealers die op deze site adverteren.

En wat Brinky schrijft is voor ons allemaal erg handige informatie!
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 15:36    reactie #14
geplaatst door: Bestek88
Zoals al eerder is gemeld zullen wel wat meer winkels met een 'enigzins' negatief imago bestaan. In het rijtje mis ik bijvoorbeeld de iFactors die mijn inziens/ervaring op reparatiegebied mijn geduld en financiën wel erg hebben beproefd. Wat mij het meest verbaasde, en ik herken dit ook in de voorgaande artikelen, is dat een 'fatsoenlijke' omgang met de klant er niet vanzelfsprekend is. Als je zelf namelijk niet 'continu' aan de telefoon hangt gebeurd er helemaal niets. (Integriteit?). Ook bij een reparatie die onkundig wordt uitgevoerd, lijkt onwaarschijnlijk maar is echt gebeurd, is er geen woord van excuses.

Werken leveranciers niet met een systeem waarbij de klant nauwgezet wordt geïnformeerd hoe de status is van de reparatie? Krijgen de mensen achter de balie geen training; hoe ga ik om met mijn klant tijdens een reparatie? De training; hoe verkoop ik een Mac lijkt wel te worden gegeven. Wel eens nietsvermoedend een stap over de drempel gezet bij een willekeurige Mac winkel?

Het ontbreken van heldere communicatie tijdens reparatie lijkt in alle gevallen de grootste oorzaak van heel veel frustratie die uiteindelijk niet nodig is. Is dit iets wat de leveranciers aan willen gaan? Ik ben nieuwsgierig naar de reacties van leveranciers. En daar hoort Apple natuurlijk zelf ook bij. :biggrin:
Pluk de dag en kus het gazon. http://www.BestOntwerp.nl
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 16:57    reactie #15
geplaatst door: 4runner
Dat is nu eenmaal de tijdsgeest, marges worden minder, concurrentie groter, klanten mondiger en minder trouw. Volgens mij maakt het niet uit of je nu een Philips TV, Apple iMac, Acer Laptop koopt, zodra je buiten de fabrieksgarantie komt, zal de winkelier het uit eigen zak moeten betalen, en dus verlies leiden op de initiële verkoop. Dat hoeft geen probleem te zijn als men een percentage reserveert van de winst marge en van te voren over dergelijke situaties heeft nagedacht. Staat het water tot den lippen zal de klant zeker geen prettige afhandeling te wachten staan. Dreigen met een stukje schrijven op het forum, radar. kassa vind ik persoonlijk getuigen van weinig tja wat zal ik schrijven.. klasse.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 18:07    reactie #16
geplaatst door: jasperr
@4runner @Robert
Als je dreigt dat je erover zult schrijven op MacFreak terwijl je ook redacteur bent van MacFreak begeef je je volgens mij toch wat op een hellend vlak. Toegegeven, het werkt soms (vraag maar aan Youp) maar dan wel in column-vorm en niet als redactioneel stuk. Bovendien gebruikte Youp zijn persoonlijke ervaring om een algemeen probleem aan de kaak te stellen, en niet om zijn persoonlijke problemen te verhelpen.
Het is jullie website dus jullie bepalen de spelregels, maar heb hier vanuit journalistiek oogpunt toch niet helemaal een goed gevoel bij.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 19:00    reactie #17
geplaatst door: Robert

Citaat
jasperr om 18:07, 5-02-2011
Als je dreigt dat je erover zult schrijven op MacFreak terwijl je ook redacteur bent van MacFreak begeef je je volgens mij toch wat op een hellend vlak.


Ik heb niet gedreigd, ik heb gewaarschuwd en me daarbij als redacteur geïdentificeerd. En kennelijk maakte dat kennelijk ook zo weinig indruk, want ik heb dus nooit meer wat van ze gehoord.

En wie zijn billen brandt...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 19:18    reactie #18
geplaatst door: Africatwin
Ik ben zelf al jaren klant bij MacHouse Rotterdam.
En daar geen problemen gehad. Altijd goede service.

En als ik vragen heb krijg ik tenminste altijd goede response.
Zoals al eerder gezegd, hangt het vooral af van de instelling van het personeel.

Leven is goed als je upgrade echt werkt
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 19:27    reactie #19
geplaatst door: Sypie

Citaat
Robert om 19:00, 5-02-2011

Citaat
jasperr om 18:07, 5-02-2011
Als je dreigt dat je erover zult schrijven op MacFreak terwijl je ook redacteur bent van MacFreak begeef je je volgens mij toch wat op een hellend vlak.


Ik heb niet gedreigd, ik heb gewaarschuwd en me daarbij als redacteur geïdentificeerd. En kennelijk maakte dat kennelijk ook zo weinig indruk, want ik heb dus nooit meer wat van ze gehoord.

En wie zijn billen brandt...


En waar kunnen wij jouw artikel van destijds vinden? Anders heb jij je ook niet aan je woord gehouden ;-)
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 21:29    reactie #20
geplaatst door: Robert
@ Syie: eh, dit is dat artikel...  ;)



Citaat
Rutger om 14:24, 5-02-2011
Als het om een zakelijke aankoop gaat dan hebben ze juridisch gezien gelijk omdat het consumentenrecht uiteraard alleen consumenten extra beschermd


Maar die vraag is nooit gesteld en ik heb me als consument opgesteld. Met andere woorden, voor zover het MacHouse betrof ging het om een privé aankoop.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 22:32    reactie #21
geplaatst door: macforum
Als Nikon gebruiker viel me dit op:

http://www.iamheretohelp.nl/   :reading:

MacHouse + HTR = iAm Store
5 februari 2011 - 22:42    reactie #22
geplaatst door: Robert
@ macforum: Dat soort service is prettig (Canon heeft het ook voor de professionele camera's, vanaf de 5D), maar in de realiteit ben je een stuk beter uit met een tweede body als je professioneel werkt.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
MacHouse + HTR = iAm Store
6 februari 2011 - 10:08    reactie #23
geplaatst door: jasperr
De buren van MacFan vertellen wat meer over de achtergrond van dit alles: http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=MzgwMjg=
MacHouse + HTR = iAm Store
6 februari 2011 - 13:38    reactie #24
geplaatst door: Robert
@ jasperr: Bedankt voor die aanvulling, want dat wist ik nog niet.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.