
Mark Zuckerberg is het niet eens met Tim Cook
In september schreef Tim Cook een open brief over privacy en hoe Apple, en andere bedrijven, daarmee omgaan. Als je het nieuwsbericht daarover wat toen op MacFreak stond toen niet gelezen hebt, dan kan dat nu alsnog
via deze link.
In die open brief schreef Apple's CEO Tim Cook iets waarbij hij het duidelijk over bedrijven als Google en Facebook had:
A few years ago, users of Internet services began to realize that when an online service is free, you’re not the customer. You're the product. But at Apple, we believe a great customer experience shouldn’t come at the expense of your privacy.
En een stukje verder over de advertenties waar Apple zelf geld aan verdient:
One very small part of our business does serve advertisers, and that’s iAd. We built an advertising network because some app developers depend on that business model, and we want to support them as well as a free iTunes Radio service. iAd sticks to the same privacy policy that applies to every other Apple product. It doesn’t get data from Health and HomeKit, Maps, Siri, iMessage, your call history, or any iCloud service like Contacts or Mail, and you can always just opt out altogether.
De vraag was eigenlijk wie zou gaan reageren, Google's CEO Larry Page of Facebook's CEO Mark Zuckerberg. En de eer is aan die laatste, en dit is wat hij na een paar maanden erover nagedacht te hebben
aan ons kwijt wil:
A frustration I have is that a lot of people increasingly seem to equate an advertising business model with somehow being out of alignment with your customers. I think it's the most ridiculous concept. What, you think because you're paying Apple that you're somehow in alignment with them? If you were in alignment with them, then they'd make their products a lot cheaper!
Nu zouden we allemaal graag zien dat we onze Macs, iDevices, etc., allemaal voor minder geld zouden kunnen kopen. Maar heeft dat echt iets te maken met de manier waarop bijvoorbeeld Facebook met de data van de gebruikers omgaat?
Wij denken trouwens niet dat deze reactie alleen maar met die open brief van Tim Cook te maken heeft. Facebook heeft inmiddels een concullega in
Ello, en die maken er op hun website geen geheim van wat zij van de door adverteerders gesponsorde netwerken vinden:
Your social network is owned by advertisers.
Every post you share, every friend you make and every link you follow is tracked, recorded and converted into data. Advertisers buy your data so they can show you more ads. You are the product that’s bought and sold.
We believe there is a better way. We believe in audacity. We believe in beauty, simplicity and transparency. We believe that the people who make things and the people who use them should be in partnership.
We believe a social network can be a tool for empowerment. Not a tool to deceive, coerce and manipulate — but a place to connect, create and celebrate life.
You are not a product.
Wil je meer over Ello lezen dan is
hun About-pagina volgens ons de moeite waard, vooral de pagina
Ello doesn't have ads.