Gast
Inloggen
Registreer
Menu
MacFreak Nieuws
MacFreak Forum
MacFreak Forum
Nieuws, feedback en meer
Apple algemeen
Supportvragen Mac
Supportvragen iPad
Supportvragen iPhone
Supportvragen digitale media
MacFreak-Café
Te koop aangeboden en gevraagd
Dashboard
Dashboard
Profiel
Notificaties
Help
Huisregels
Kalender
Ledenlijst
Bladwijzers
Zoek
Inloggen
Registreer
Forum
/
Nieuws, feedback en meer
/
Nieuwsarchief
/
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
eerder topic
volgend topic
Robert
topic starter
37.745
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 11:48   
geplaatst door:
Robert
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
Apple is niet het enige bedrijf dat het op dit moment erg goed doet, ook Samsung heeft het afgelopen kwartaal
een record
omzet behaald. En dat komt onder andere door hun mobiele divisie, want ze verkopen inmiddels meer smartphones dan Apple en meer 'gewone' telefoons dan Nokia, en zijn daardoor nu de grootste verkoper van mobiele telefoons.
Tegelijkertijd lijkt hun marketing-afdeling inmiddels een bizarre fixatie voor Apple te hebben gekregen. Eerdere filmpjes waar Apple gebruikers
voor gek worden gezet
waren kennelijk niet genoeg. Hoewel die ook al niet heel erg grappig waren, waren die het aanzien in ieder geval nog wel waard.
Maar nu werd er een zwarte bus vol met betaalde 'fans' van Samsung ingezet, die in het zwart gekleed met zwarte borden met de de witte tekst 'WAKE UP.' voor de Apple Store in de Australische stad Sydney stonden te schreeuwen.
Het lijkt mij dat er een punt komt dat zo'n campagne zo idioot wordt dat het eerder tegen je gaat werken, maar volgens Samsung is dat punt kennelijk nog niet bereikt.
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Heb ik last van Apple gerelateerde tunnelvisie, of is Samsung hier echt een beetje de weg kwijt aan het raken?
Update
: Inmiddels
ontkent Samsung
iets met deze bus en deze aktie te maken te hebben, waardoor nu niemand meer weet waar deze vreemde actie vandaan kwam.
De enige manier om daar achter te komen is waarschijnlijk te wachten tot het aftellen voorbij is
op de site die bij deze campagne hoort
.
En misschien dat ze zich bij Samsung op hun hoofd beginnen te krabben als ze zich realiseren dat de hele wereld meteen dacht dat zij hier achter zaten, en dat ze daar kennelijk wel voldoende aanleiding toe hebben gegeven.
Update 2[/b]: Inderdaad bleek uiteindelijk RIM achter deze actie te zitten, en daar hebben we dan ook
nog een nieuwsbericht
aan gewijd.
Klik hier
voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Pshot
1.673
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 12:05    reactie #1
geplaatst door:
Pshot
.
Bewerkt: 31 maart 2021 - 20:38 door macqintosh
Shmoo
3.954
geblokkeerd
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 12:29    reactie #2
geplaatst door:
Shmoo
geblokkeerd
Ik vind het vooral zonde van het geld.
Als ze nu nog een link hadden gelegd met het (tijd-/datum) wekker probleem van de iPhone een tijd geleden dan was het denk ik nog wel succesvol geweest maar daar is het nu natuurlijk een beetje te laat voor.
JH
7.407
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 12:30    reactie #3
geplaatst door:
JH
Ik begrijp de bedoeling - laat staan de grap - niet.
En volgens mij ligt dat niet aan mij...
Mac-musician
MacWim
2.283
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 12:30    reactie #4
geplaatst door:
MacWim
Ach, je moet toch wát, als je het tegen Apple wilt opnemen?
Dit kan een hart onder de riem zijn voor allen die geen iPhone willen of kunnen kopen. En dat soort irrationele aspecten spelen bij marketing nu eenmaal een grote rol.
Deze act is origineler dan die eerdere filmpjes. Energieker ook.
Maar vrij bizar is dit wel.
Mac mini M1, 16 GB 1TB | MBA 6.2 | iPhone 13 mini | iPad 2025 | iPod touch 2009 | Apple TV 3
Bouw websites; webteksten; beeldbewerking met Pixelmator Pro.
interlijn.nl
DTPRonald
2.366
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 12:32    reactie #5
geplaatst door:
DTPRonald
Samsung is niet een merk dat je koopt omdat je het zo graag wilt hebben. Dat kenmerk is bij Samsung simpelweg niet van toepassing, en ze hebben daarom alleen maar goedkopie klanten. Het is in die combinatie een slecht teken als je alles afspiegelt tegen je concurrent want daarmee benadruk je alleen maar dat die superieur is. En de manier waarop... jeezz. Karma is een bitch en dat zal vroeg of laat hard aankomen bij Samsung.
Het gaat niet om specs. Maar dat schijnen ze niet te snappen.
Misschien dat het (krampachtige) succes nog een jaar duurt, hooguit twee, maar dan komt innovatie weer om de hoek kijken en met Android hobbelt dat er een beetje zielig achteraan.
odo
2.382
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 12:34    reactie #6
geplaatst door:
odo
De weg kwijt is misschien wat teveel eer. Het is het reclamebureau in Australië dat dit bedenkt en uitvoert. Dat reclamebureau is zeker wel de weg een beetje kwijt. Hoewel, de actie trekt wereldwijd de aandacht en dat is toch precies wat een reclamebureau wil bereiken?
Ik denk eerlijk gezegd dat er hierdoor geen koper meer of minder naar Samsung zal gaan, net zo min als er een koper wegloopt bij Apple als er negatieve verhalen over China of milieu naar buiten komen.
Gezien het succes van Samsung zullen ze nog wel even op deze weg doorgaan al vraag ik me af of er iemand beter van wordt afgezien van de reclamebureaus. De I'm a Mac reclames van Apple waren volgens mij trouwens echt meetbaar succesvol, maar zo'n campagne heeft Apple niet echt meer nodig nu.
Joop
474
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 13:46    reactie #7
geplaatst door:
Joop
De naam Samsung in witte hoofdletters op je fotocamera vraagt erom met een Edding deze letters zwart te maken.
Fantasie & Inzicht
http://www.webwever.net
Mekintos
87
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 13:58    reactie #8
geplaatst door:
Mekintos
quote Robert
"Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Heb ik last van Apple gerelateerde tunnelvisie, of is Samsung hier echt een beetje de weg kwijt aan het raken?"
Waarom zou je je zo druk maken over bv. chocoladetaart marketing als je zo van appeltaart houdt? Ik zie wel wat tunnelvisie en een sterke fixatie op de concurentie van Apple.
Ik snap de strategie van Samsung wel. Natuurlijk is het een flauwe actie, maar het plaatst hun in de underdog positie. Een soort 'volg de Skoda rijder'. Niks bizar aan, gewoon provoserende marketing.
Haast zorgt niet zelden voor vertraging
odo
2.382
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 14:59    reactie #9
geplaatst door:
odo
Andere cijfers, andere winnaar.
Apple nog steeds aan kop wat betreft smartphones. Maar wie heeft er nu gelijk?
JH
7.407
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 15:22    reactie #10
geplaatst door:
JH
Skoda provoceert niet, Samsung in dit geval wel.
Mac-musician
Mekintos
87
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 15:53    reactie #11
geplaatst door:
Mekintos
Klopt, Skoda provoceert niet. Skoda probeert de mensen wel wakker te schudden, ze proberen hun underdogpositie uit te buiten. Dat probeert Samsung ook, zo van 'Apple heeft de naam, wij het betere product'
Haast zorgt niet zelden voor vertraging
cbrouwer
166
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 19:50    reactie #12
geplaatst door:
cbrouwer
Samsung probeert aandacht te krijgen, alleen zie ik dit zelf niet echt als positief....
Had gisteren een samsung galaxy S2 in handen van een collega.
Hij had hem net nieuw, Hij kon niet vinden hoe de galaxy op toetsenblokkering moest. chaos dat android...
Wat het toestel betreft, plastic rommel en voelt erg kwetsbaar een broos.
niks voor mij.
Mac Mini 24GB M4, Mac Pro 2x2,8 Xeon,
20 GB
RAM,
ATI Radeon HD 5770
, 3x HDD+ 1x SSD
23" cinema display, iPhone 12 Mini 128GB
Sjakelien
264
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
27 april 2012 - 21:48    reactie #13
geplaatst door:
Sjakelien
Kunnen jullie Apple's "mac/pc" campagne nog herinneren?
Flix
17.649
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
28 april 2012 - 00:04    reactie #14
geplaatst door:
Flix
Nee. Vertel?!
MarnixV
55
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
28 april 2012 - 08:15    reactie #15
geplaatst door:
MarnixV
Ik vroeg me al af waaruit er geconcludeerd werd dat Samsung hier achter zat, en nu ze het daar ontkennen nog meer. Want dit is natuurlijk handig van de Apple community/lobby (waar ik MacFreak en mezelf toe reken, maar daar is op zich niks mis mee) om meteen de schuld voor deze onnozele reclamestunt bij Samsung te leggen...
Mis ik iets in de video waaruit moet blijken dat dit uit Korea komt?
Robert
topic starter
37.745
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
28 april 2012 - 09:23    reactie #16
geplaatst door:
Robert
@ MarnixV: Natuurlijk is er niets dat voor de volle 100% duidelijk maakt dat het Samsung is die dit georganiseerd had.
Maar er is op dit moment één bedrijf dat in zijn campagne constant aan Apple-basing doet, dus de (kennelijk verkeerde) conclusie leek nogal voor de hand te liggen...
Klik hier
voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
DJAN
1.250
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
28 april 2012 - 09:56    reactie #17
geplaatst door:
DJAN
De nummer 1 in de verkoopstabel stelt niet altijd gelijk aan de kwaliteit ervan. Bekijk de winnaars van het Eurovisiesongfestival....
Terzake. Dit is geheel logisch. Wil je kwaliteit en exclusief blijven, dan ben je niet de beste verkopende want veelal zal daar een prijskaartje aan verbonden zijn (terecht of niet).
Iedereen, dus ook de gewone gsm-gebruiker, wil evolueren naar een smarthphone. Maar niet iedereen (gelukkig) heeft hiervoor 600 euro over. Samsung verkoopt een resem toestellen rond de 200 euro. Gewoon aan mass, plastiek, goedkoop, typisch voor zo'n merk, want liefste na 12 maanden moet dat toestel versleten zijn om zo de klant een nieuw toestel te laten kopen.... resultaat: ze zijn tevreden, kopen terug een Samsung, nu mag het iets meer/beter zijn, dus hebben ze 250/300 euro hiervoor over. Op 2 jaar tijd betalen ze wel bijna evenveel voor een iPhone.
Mijn iPhone 3GS is ondertussen iets meer dan 3 jaar oud, doet nog altijd mee met al de rest, is als iPhone/Apple nog steeds hip, kostprijs per jaar zo'n 160 euro...
Wat de campagne betreft van Samsung, ja, misschien moet Apple ook terug wat straffer naar voor komen. Zo af een toe een prikje, kan geen kwaad.
Mac Pro 8 core / iMac 21" / MacBook Pro 15" / iPod nano / iPhone 3GS / iPad2
prionica
190
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
28 april 2012 - 10:45    reactie #18
geplaatst door:
prionica
Met een beurswaarde van zo'n 89 miljard dollar kan zo af en toe een autootje van je wagenpark wel eens een verkeerde afslag nemen. De hoofdweg is echter breed, goed geplaveid en onderhouden en strekt zich over nog vele kilometers in de toekomst uit. Niets aan de hand.
prionica
190
Samsung nummer 1, maar ook de weg kwijt? (Upd.)
7 mei 2012 - 17:18    reactie #19
geplaatst door:
prionica
Omdat dit topic in de top 3 van zowel de meest gelezen als meest besproken bericht op deze site staat is het denk ik nodig om ook hier te vermelden dat niet Samsung maar RIM (de makers van de Blackberry) deze marketing actie hebben bedacht. Samsung heeft hier dus helemaal niets mee te maken getuige het nieuwsberichtje:
http://www.macfreak.nl/nieuws/23849/niet-samsung-maar-rim-was-de-schuldige
eerder topic
volgend topic