[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPad_1e_Generatie.jpg[/img]Na de aankondiging van de iPad waren er in eerste instantie veel teleurgestelde geluiden te horen van mensen er graag een volledig besturingssysteem op hadden gezien. Maar in tweede instantie was het geluid te horen van veel mensen die wel degelijk interesse bleken te hebben. Dus heeft Apple hier een mogelijk succes in handen of hebben ze verkeerd gegokt?
Daarom lijkt het interessant om
hier even te kijken naar het onderzoek van RBC/ChangeWave. En daar blijkt dat de interesse voor de iPad in de aanloop groter is dan die indertijd was voor de lancering van de iPhone.
Want als er aan mensen gevraagd wordt of erg waarschijnlijk of waarschijnlijk (
very/somewhat likely) een iPad zouden kopen liggen de percentages op vier en negen procent en dus een totaal van dertien procent. Toen indertijd bij de iPhone dezelfde vraag gesteld werd waren dat drie en zes procent en dus een totaal van negen procent.
Het sterkste punt van de iPad blijkt, zoals verwacht, inderdaad de startprijs van 499 dollar. De startprijs van de iPhone werd indertijd nog door 28 procent als te duur ervaren, bij de iPad is dat maar acht procent.
Opvallend genoeg werd het ontbreken van een camera, geen interface voor multitasking en het ontbreken van de ondersteuning voor Flash allemaal niet als een bezwaar werd ervaren.
Verder ziet het er naar uit dat de iPad inderdaad vooral als een netboek gebruikt zal gaan worden, 68% zal het gebruiken om te surfen, 44% wilt het gebruiken voor e-mail en 37% is vooral geïnteresseerd in e-books.