Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:05   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/microsoft.jpg[/img]Soms vraag je je af of er iemand lang genoeg bij Microsoft werk om zich de fouten uit het verleden te herinneren. Het is in ieder geval een feit dat ze regelmatig dezelfde fouten herhalen. Zo hebben ze jaren geleden als antwoord op de -commercials van Apple een filmpje gemaakt met iemand die naar de PC was gestapt. Probleem was alleen dat het bij Apple ging om echte ervaringen van 'normale' mensen en dat het bij Microsoft al snel bleek te gaan om gescript verhaal.

Nu heeft 9To5Mac de moeite genomen om wat beter te kijken naar de Microsoft-commercialmet het meisje dat een 17 inch laptop van onder de 1000 dollar zoekt.

<a href="http://video.msn.com/?mkt=en-US&playlist=videoByUuids:uuids:0bb6a07c-c829-4562-8375-49e6693810c7&showPlaylist=true&from=msnvideo" target="_new" title="Laptop Hunters $1000 &#150; Lauren Gets an HP Pavilion">Video: Laptop Hunters $1000 &#150; Lauren Gets an HP Pavilion</a>


En kennelijk heeft Microsoft inderdaad weinig van het verleden geleerd: want als je goed kijkt loopt dezelfde man voor de 'Mac Store', zowel op het moment dat ze naar binnen gaat als wanneer ze weer naar buiten komt. Loopt daar dus gewoon ook een ingehuurde acteur of is ze maar 1 seconden binnen geweest, meteen weer omgedraaid en is dat door de tweede camera opgepikt? En als laatste, 'Lauren' blijkt een actrice, dus de kans dat ze daar haar eigen verhaal vertelt lijkt inmiddels gereduceerd tot nul.

Zou het bij Microsoft en hun reclamebureau al doorgedrongen zijn dat er zoiets bestaat als het internet waar onwaarheden al snel naar boven komen en de gewoonte hebben om zich tegen je te keren?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:09    reactie #1
geplaatst door: JH
Ehh.....commercials zijn toch altijd in scene gezet ?
Mac-musician
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:17    reactie #2
geplaatst door: Calvin
@Robert............... Hier kan helaas maar 1 antwoord voor gelden......... Ja DUHHHHHH


-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:18    reactie #3
geplaatst door: Robert
Tja, als je kennelijk een 'normaal' mens haat verhaal laat doen dan verandert er natuurlijk wel het een en ander. En als dat een actrice die een script voordraagt blijkt dan heb je volgens mij een probleem.

Maar misschien zijn we inmiddels zo aan reclame-onzin gewend dat we daar helemaal niet meer van opkijken?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:21    reactie #4
geplaatst door: karel apple
Ach, je geeft een 'normaal' mens $ 1000,- om te besteden en deze besluit vrijwillig (en zonder script) om slechts $ 700,- uit te geven?
Geloof je dat zelf?

:happy:
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:27    reactie #5
geplaatst door: ard
Newsflash:

De zombies in de videoclip Thriller van Michael Jackson zijn niet echt, het zijn acteurs!
"PC's voor het volk, Apples voor de goden" - intermediar 27.09.2002
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:48    reactie #6
geplaatst door: Ger Nijkamp
Het is een illusie om te denken dat commercials niet in scène zijn gezet. Het 'over doen' van de werkelijkheid is zo'n beetje het maximaalst haalbare. De manier waarop je zo'n commercial produceert heeft echter alles van doen met 'integriteit'. En da's waar het in dit geval aan schort, maar hadden we daar iets anders van verwacht..?

:happy:

[ Ger ]
Website: gernijkamp  
Linkedin: gernijkamp
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:49    reactie #7
geplaatst door: MacCamMan
Mooi ook de stelligheid dat het bij de Apple-adds ging om "echte ervaringen van 'normale' mensen"  :happy:
Ellen Feis was bevriend met het zoontje van de regisseur van de Apple commercials.
1+1=........
Maar Microsoft is blijkbaar goed bezig want ze halen de laatste tijd regelmatig het nieuws hier.
Ik vind trouwens de Microsoft commercial best goed. Niet dat ik daardoor weer over zal stappen naar Windows natuurlijk, dat lijkt me duidelijk:cool:

MCM
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:51    reactie #8
geplaatst door: Robert
@ MacCamMan: Maar dat nam niet weg dat zij (en de andere switchers) wel degelijk hun eigen verhaal vertelden. Als dat niet zo was geweest dan had MS er wel gehakt van gemaakt...

Misschien moet ik e.e.a. enigszins verduidelijken: als je als bedrijf zogenaamd een echt iemand inzet maak je je volgens mij een stuk kwetsbaarder, alles wat niet klopt kan dan tegen je gebruikt worden. Zie de eerdere Switch-campagne waar ik ook aan refereer.

Dat wij allemaal meteen door hebben dat het om doorgestoken kaart gaat verbaast me niets, dat MS zo dom is om de boel kennelijk zo amateuristisch in elkaar te zetten wel. Want het risico bestaat nu eenaal dat een 'realistische' aanpak als een boemerang gaat werken...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 10:59    reactie #9
geplaatst door: Calvin
Apple doet ook voorkomen dat de iPhone van goede degelijke kwalitiet is, is ook in scene gezet kan ik uit ervaring vertellen....

Commercials zijn altijd gekleurd, ook de echte switchers zijn heus wel dingen tegen gekomen waarvan ze dachten, shit, bij Windows was dat toch handiger ( kan ff niet zo 123 wat bedenken) maar dat hebben ze ook uit de commercials weggelaten
-= Back by popular demand =-
GetdropBox.com
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 11:02    reactie #10
geplaatst door: Peter Villevoye
Het zou kunnen zijn dat de man nieuwsgierig was naar wat er
met die meid en het camera-team aan de hand was, en dat hij
aan kwam lopen, bleef kijken en weg liep toen ze klaar waren.

Ach, natuurlijk is het in scène gezet, met een script en veel bluf.
De springerigheid van de "actrice" (zowel in woord als physique)
is ook vrijwel naadloos in beeld gebracht. Zou toch minstens met
een paar camera's tegelijk moeten zijn gefilmd, zou je denken...

Ik moet wel iedere keer een kwartiertje bijkomen van dat mens.
Ben zelf ook niet bepaald een rustig type, maar deze ADHD-meid
is wel erg jumpy !
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 11:03    reactie #11
geplaatst door: Borgmonster
@ ard: en die vrouwen die zo gezellig sporten en dansen in de Libresse-commercials zijn helemaal niet ongesteld!
iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 11:19    reactie #12
geplaatst door: odo
Uiteraard is deze commercial in scene gezet. Is dat nieuws dan? Gaat dit zich tegen MS keren? Ik geloof dat we een beetje uit het oog verliezen waar het om gaat. MS zet een reclamecampagne op waarmee ze willen aangeven dat een PC (met Windows) goedkoper is dan een Mac. Dat de argumenten niet kloppen en de acteurs ingehuurd zijn en er voorbijgangers onder schot worden gehouden doet allemaal niet ter zake. Laat ze toch lekker geld pompen in hun commercials als ze dat willen. De Apple commercials zijn ook op vele punten aan te vallen en ook daarin wordt de waarheid niet altijd helemaal in acht genomen.
Het is wel boeiend om te zien dat MS de Mac nu kennelijk als een serieuze bedreiging ziet. Wat dat betreft mag Apple in zijn handjes knijpen. Niets zo denigrerend om als tegenstander te worden doodgezwegen. Ga zo door dus MS en geef Apple nog wat extra aandacht!
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 11:21    reactie #13
geplaatst door: Hildo
Hebben jullie deze al gezien ?  :happy:

http://www.geekculture.com/joyoftech/index.html
Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 11:30    reactie #14
geplaatst door: Pshot
.
Bewerkt: 31 maart 2021 - 20:08 door macqintosh
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 11:38    reactie #15
geplaatst door: Robert
Begrijp ik het goed dat we met z'n allen inmiddels zo cynisch zijn dat de vorm dus kennelijk helemaal niets meer uit maakt? Dus acteurs in een duidelijk gespeeld filmpje of zogenaamde 'echte' mensen hoeven niet aan verschillende criteria te voldoen?
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 13:14    reactie #16
geplaatst door: KJ
Nee tuurlijk geloven we reclames niet, als er mensen zijn die denken dat een soort mini docu is... ja volgens mij heb je dan hulp nodig :happy: 99% van alle wasmiddel reclames zitten toch ook vol met huisvrouwen die vertellen over hun ervaring met wasmiddel X maar dat ze erachter kwamen dat wasmiddel Y toch echt schoner wast en ook nog veel goedkoper is. Er is toch ook geen hond die gelooft dat dit echt ervaring zijn van vrouwen? Microsoft is gewoon het wasmiddel onder de software giganten (en het schijnt dat je was er nogal vaal van wordt ;-))
KJ
Set your mind to elegant electronic music: http://www.eevolute.com
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 13:22    reactie #17
geplaatst door: odo
Reclame is toch één groot bedrog? Ik denk niet dat er een voorbeeld te vinden is van een reclame waar "echte" mensen zonder script worden ingezet en het toeval zijn werk kan doen. het goede aan dit filmpje is dat het wel heel geloofwaardig overkomt. Niet dat ik er ook maar 1 seconde in geloofd heb dt het echt was want dat is het gewoon per definitie niet.

Dit draadje is trouwens ook geheel in scene gezet. ik werd net nog door de regisseur gebeld om deze reactie op te schrijven  :wink:
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 13:24    reactie #18
geplaatst door: Robert
Mijn vraag was niet of het geloven, maar of er met een andere vorm niet aan andere criteria hoeft te worden voldaan. Gezien de reacties maakt dat kennelijk hier niets veel meer uit, waar dat in het verleden (bijvoorbeeld ten tijde van de Switch-commercials) duidelijk anders lag.

Ik constateer gewoon even een sociologisch verschijnsel...  :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 13:28    reactie #19
geplaatst door: mvdg
Reclame is altijd nep natuurlijk. Persoonlijk maakt het mij niet zo veel uit wat er nu precies echt of nep aan dat verhaal is. Ik denk zelfs dat de situatie "ik wil een 17 inch scherm voor ongeveer 1000 euro" best een in de werkelijkheid voorkomende situatie is.

Het onderliggende probleem is dat de pc-industrie totaal gefocust is op het zo goedkoop mogelijk aanbieden van spullen. Laptops zijn in feite niet anders dan pakken melk: een massa-goed. Het merk maakt niet uit. Daar hebben de fabrikanten het toe laten komen, met als resultaat dat niemand nog een normale winst op een pc maakt. Daardoor gaan speciaalzaken failliet en kun je alleen nog terecht bij grote winkels met onbekwaam personeel.

Microsoft heeft eigenlijk compleet gelijk: Apple plaatst zich buiten deze industrie. Ze zijn de enige die echt een alternatief bieden voor de 'als het maar zo goedkoop mogelijk is' filosofie. En volgens mij is dat juist wat Apple een sterke troef geeft. Als je echt een goede aankoop-ervaring en een fijn apparaat wilt hebben, heb je geen andere keus dan een Mac.
Mitch Design : websites en interactieve toepassingen : http://www.mitchdesign.nl
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 14:03    reactie #20
geplaatst door: JoghoJogho
@Hildo
Die is goed  :happy:  :thumbs-up:

Afgezien van het feit dat ikzelf nog nooit wat gekocht heb nav een reclame (ze zijn mijn inziens dan ook volstrekt nutteloos) hebben de meeste reclame's meestal een te hoog Tell-Sel gehalte. Microsoft lijkt in dat opzicht dan ook het meeste op Ome Willem (Uit de film van Ome Willem) die een broodje poep aanprijst als lekker en gezond. Ik ben de tel kwijtgeraakt over door 'gerenomeerde' instituten die de loftrompet uitstaken over Microsoft waarna later bleek dat datzelfde Microsoft eigenaar, mede eigenaar of sponsor was. Microsoft claimt dan het veiligst te zijn, het goedkoopst in TOC, het eenvoudigst in gebruik en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. En verrek, het werkt nog ook. Omdat een niet aanzienlijk deel van de bevolking niet kritisch is en niet verder kijkt dan zijn neus lang is.
MacBook Pro 15" 2,2 / 4 Gb / 750 Gb - MacPro 2,66 / 5 Gb / 250 Gb - Mac Mini Core Solo 1,5 / 2Gb / 250 Gb - MacBook Pro 13" 2,26 / 2 Gb / 160 Gb / MacBook Pro 13" 2,3 I5 / 4 Gb / 320 Gb / SL - iPhone 4 16 Gb
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 15:01    reactie #21
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik zie er ook geen kwaad meer in, als MS zich graag afzet
tegen Apple met argumenten die mij niet bepaald bevallen
(of ze eerlijk, correct of terecht zijn, boeit inderdaad niet).
Ze hebben maar liefst VIJF (!) campagnes versleten om de
aandacht weer terug te krijgen: die Windows Vista "WOW",
het "Platte Aarde" verhaal, die "Windows User Group Test",
Gates & Seinfeld en de "I'm A PC" commercials. Resultaat:
nog weinig heil en wéér een nieuwe commercial dan maar.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 16:32    reactie #22
geplaatst door: mayo
Iedereen die echt denkt niet beïnvloedbaar te zijn voor reclame uitingen en ook niets koopt omdat het hem of haar wordt opgedrongen, keep on dreaming.
Reclame buro's worden sinds de eerste woestijn oorlog (Iraq) ook gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden en het plebs zover te krijgen om een oorlog te kunnen beginnen.
Als je een super markt binnen loopt schreeuwt ieder product je tegemoet KOOP MIJ!!! Je moet als consument zo goed op de hoogte zijn en telkens weer alles lezen en onderzoeken om te proberen tot een eerlijk/juist oordeel te komen over wat je koopt en over de gepreekte politiek etc.
We worden dagelijks bedrogen omdat reclame niet eerlijks is. Vertel je kinderen maar eens dat chocopasta niet gezond is om dat het grotendeels uit suiker bestaat en dat er misschien maar 10 hazelnoten inzitten ipv een hele lawine zoals op tv wordt gesuggereerd  en dat die kinderen die ze op tv zien acteurs zijn.
Hou nou toch aub op, reclame gaat over geld verdienen veel geld verdienen en dan is (bijna) alles toegestaan.
Of je nu een :apple: bent of MS heet of aan SM doet, VUILNISMAN KUNNEN DEZE ZAKKEN OOK NOG MEE!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 17:06    reactie #23
geplaatst door: Dick de Roos
Even afgezien van het geblaat van de roodharige juf, vind ik het nog best mooi dat ze blijkbaar een blik op de Apples werpt.
Normaal gaat geen enkele kompjoeterkoper daar naar binnen.
Die gaat naar de goedkoopste PC-boer en heeft niet eens het benul dat er andere apparaten zijn dan degenen die met raampje door een muurtje kijken.
Wel mooi dat het eindbeeld van het filmpje de tekst "Life without walls" was.
Dat vraagt om de toevoeging "and without Windows, for a better view".
Microsoft commercial in scène gezet
30 maart 2009 - 17:31    reactie #24
geplaatst door: JoghoJogho
@Mayo
Dan ben ik misschien een uitzondering op de regel? Ik drink geen heineken hoewel ze meestal de leukere reclame's hebben. Ik ben nu geen Apple gebruiker omdat Apple van die geinige reclamefilmpjes maakt. Dat heeft meer te maken met het feit dat ik gemiddeld 5-6 uur per maand bezig was om de computer van de kinderen te ontwormen (ondanks dat ik gefilterd internet heb), te defragmenteren, register opschonen, applicaties herinstalleren, besturingssysteem herinstalleren, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Ze hebben sinds juni 2007 een Mac Mini en ik heb na de installatie welgeteld maximaal 1 uur aan systeemonderhoud gedaan. IMHO, action speaks louder than words.

Kijk, dat noem ik nou pas reclame. En dat is gewoon niet te filmen!  :tounge:
MacBook Pro 15" 2,2 / 4 Gb / 750 Gb - MacPro 2,66 / 5 Gb / 250 Gb - Mac Mini Core Solo 1,5 / 2Gb / 250 Gb - MacBook Pro 13" 2,26 / 2 Gb / 160 Gb / MacBook Pro 13" 2,3 I5 / 4 Gb / 320 Gb / SL - iPhone 4 16 Gb