[img=right]http://www.euronet.nl/users/studea/macfreak/non1.jpg[/img]Okay, het riekt naar sluikreclame, om een van onze adverteerders aandacht te geven in onze nieuwsrubriek. Maar de sluikreclame die deze adverteerder op tv vertoont is ook beslist een NieuwsFlits waard !
Wat is er aan de hand ?
Appoint heeft een
tweetal commercials laten maken die - op de aftiteling na - een regelrechte reclame van en voor Apple hadden kunnen zijn. Ze zijn al een week of wat regelmatig op de Net5- SBS6- en Veronica-zenders te zien, zowel in de stille uurtjes als prime-time.
Onder het motto "
De wereld verandert. Jij ook?" probeert Appoint duidelijk te maken dat werkgevers en werknemers steeds meer moeten inspelen op de veranderingen in de maatschappij en dat het eenzijdige beeld t.o.v. high-tech en ICT is achterhaald.
Podcastende nonnen en een kunstschilder met een Wacom-pen zijn geen rariteit meer, volgens Appoint. En alsof die claim en de overduidelijke Mac-attributen nog niet hartverwarmend genoeg zijn, doet
Wim T. Schippers aan het einde nog even een voice-over.
Dat de spotjes bij MacFreaks in de smaak zullen vallen, spreekt voor zich. Appoint en de eraan gelieerde
Competence Factory zijn immers al sinds de oprichting (bijna 20 jaar geleden) een fervent
Apple-bastion, omdat het merendeel van hun klanten (ondernemingen, uitzendkrachten, cursisten, etc.) in de marketing- en media-sector werkzaam is. Nu zijn er wel meer Apple-minded bemiddelingsbureaus en trainingscentra in Nederland, maar om zó markant de boer op te gaan, getuigt van humor en lef.
Halleluja !!PS: En de
werkelijkheid is soms zelfs nog leuker...