Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 11:41   
geplaatst door: KvB
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/microsoft.jpg[/img]De Flickr-gebruiker LuisDS is op Microsofts nieuwe campagne pagina eens in de metadata van de afbeeldingen gaan spitten. Al snel kwam hij erachter dat de afbeeldingen op een Mac zijn gemaakt.

Natuurlijk zullen deze afbeeldingen door de reclamestudio zijn aangeleverd. Maar nadat LuisDS de afbeeldingen op zijn Flickr-pagina had geplaatst, en het balletje ging rollen, probeerde Microsoft nog even de boel te verdoezelen.

Die plaatste namelijk 'nieuwe' (lees: waarschijnlijk even in een Microsoft programma opnieuw bewaarde afbeeldingen). Sommige afbeeldingen werden daarbij ook nog eens een ruime factor drie groter.

Bron: AppleInsider en RoughlyDrafted
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 13:16    reactie #1
geplaatst door: het ModeratorTeam
Leuk en interessant nieuws van een forumlid, daarom verplaatst naar de nieuwsberichten.
met vriendelijke groet, het ModeratorTeam
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 14:25    reactie #2
geplaatst door: Hildo
Nieuwe tekst: "Hi, I'm a PC ........ so I'm glad you use a Mac for this movie"  :devil:



(Bewerkt door Hildo om 14:27, 20-09-2008)
Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 14:36    reactie #3
geplaatst door: error
Die campagne is zo slecht... bijna niet te geloven dat een bedrijf met zo veel 'resources' zoiets inkoopt. Uiteindelijk maken ze reclame voor Apple.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 15:40    reactie #4
geplaatst door: Ziegler
Ik heb nog niet het hele spotje gezien, maar zo slecht is het niet hoor. Iedereen op deze planeet maakt wel iets met een PC. En die draait vaker dan eens op MS.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 15:42    reactie #5
geplaatst door: Januz
Ja dat snap ik ook niet, de reclame is echt slecht en trekt alleen aandacht naar de mac reclame. iemand die "hi, im a pc" nog niet kende zal gaan zoeken op internet en op de apple site terecht komen. goed bezig. :dontgetit:

Ik vond de reclame met Jerry seinfeld eigenlijk wel wat hebben.
http://www.hostbox.nl Linux APACHE/PHP/MYSQL/ web hosting vanaf 5 pm
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 15:42    reactie #6
geplaatst door: Appleidee
Apple heeft voor zulk soort dingen natuurlijk passende web-badges:
http://www.apple.com/about/webbadges/badges2.html
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 17:42    reactie #7
geplaatst door: M Siethoff
Het blijven stumperts daar by mickeysoft.
Het wordt tijd dat ze uit hun lijden worden verlost :biggrin:
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 18:32    reactie #8
geplaatst door: JOR
Maar natuurlijk!,en vista introducren(noorwegen) op een macbook.
nu nog een goed bestuurings systeem ontwerpen(op een mac)
Dan zijn we er wel dacht ik zo  :satisfied:
MacBook Air, Mac mini, iMac, iPad, iPhone 8 plus
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 19:41    reactie #9
geplaatst door: Dennissie
Ja ach, dat soort dingen worden nu eenmaal op een mac gemaakt, daar ging ik eigenlijk al vanuit!
Life's a garden. Dig it.
http://www.dvandesign.nl
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 20:47    reactie #10
geplaatst door: odo
Sorry hoor, maar dat het op een Mac gemaakt is interesseert me echt niks. Dit vind ik nou net weer een tikje teveel fanboyism. Ook het logo van Windows is op een Mac gemaakt, maar ik snap niet helemaal wat daar de point van is. Er is geen reden te bedenken waarom het niet ook op een Windowsmachine gemaakt had kunnen zijn.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 22:22    reactie #11
geplaatst door: Peter Villevoye
Precies: het hàd technisch net zo goed op een Windows
gemaakt kunnen worden, maar dat is dus niet het geval.
Kennelijk verkoos de producent om deze boodschap zelf
niet te geloven en liever met een Mac te blijven werken.
Dat is natuurlijk 'n leuk feit, want op zich hadden ze best
een reclamebureau kunnen vinden dat wèl met PC werkt.

Het is een gezonde vorm van chauvinisme, dat als je stelt
dat met jouw middelen veel (zo niet alles) net zo goed kan,
dat je dit dan ook nastreeft in je eigen productie-processen.
Juist omdat het deze stelling betreft ("Werken op een PC"),
is het genant als je er op dat moment geen blijk van geeft.

Ach ja, voor het invoeren van alle iPhone-abonnementen
moesten de Apple-verkopers ook even Windows opstarten
(want de T-Mobile websoftware werkt alleen met Explorer).
En ik durf te wedden dat er in de Apple-kantoren ook vast
vele PC's (met Windows) braaf in allerlei functies voorzien.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 22:37    reactie #12
geplaatst door: odo
Je kunt me niet overtuigen Peter. Ik blijf dit echt gezever vinden.
Ik zou het erg ver gezocht vinden als MS een ander reclamebureau gaat zoeken omdat ze de verkeerde software gebruiken. Het geeft juist de overdreven fanboy mentaliteit van sommigen aan om te gaan uitzoeken met welke software er gewerkt is door een door MS ingehuurd reclamebureau. Zelfs voor een verstokte Macgebruiker als ik gaat dit gewoon net een stapje te ver.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
20 september 2008 - 22:55    reactie #13
geplaatst door: Peter Villevoye
Wat zou je ervan vinden als een wijnboer verkondigt dat zijn
Bordeaux de beste is en door iedereen lekker wordt gevonden,
terwijl zijn druivenplukkers liever uit een ander vaatje tappen ?
Natuurlijk mogen ze best wel eens een andere wijntje proeven,
maar juist als het om imago en reputatie gaat, is die bevinding
een beetje verwonderlijk - inderdaad triviaal, maar toch...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 00:40    reactie #14
geplaatst door: Robert
Volgens mij maakt Peter precies het punt waar het om gaat. Nnormaal gesproken zou ik het ook triviaal gevonden hebben, alleen is het nu juist Microsoft zèlf die er voor gekozen heeft om er in deze campagne een punt van te maken. En op die manier hebben ze het van een triviaal punt gepromoveerd tot plotseling zeer ter zake doende.

Maar dat is natuurlijk alleen maar mijn mening...  :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 11:21    reactie #15
geplaatst door: Ziegler

Citaat
Peter Villevoye om 22:22, 20-09-2008

Kennelijk verkoos de producent om deze boodschap zelf
niet te geloven en liever met een Mac te blijven werken.
Dat is natuurlijk 'n leuk feit, want op zich hadden ze best
een reclamebureau kunnen vinden dat wèl met PC werkt.


Hoe weet je dat? Misschien is het helemaal geen bewuste keus geweest van het bureau in kwestie, maar vonden ze het gewoon gelikte machines. Misschien hebben ze voor Apple gekozen, omdat de hele grafische industrie dat doet. Wie zegt dat het bureau in kwestie de keuze heeft gemaakt, omdat ze Apple beter vinden?
De werknemers van het reclamebureau dat VW in zijn portefeuille hebben, rijden niet allemaal VW.
Ik vind het eerlijk gezegd voor MS pleiten dat ze niet heel sneu een bureau zoeken waar geen Apple te vinden is. MS gaat er wat volwassener mee om dan dit forum . . . .  :cool:

(Bewerkt door Ziegler om 11:22, 21-09-2008)
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 14:02    reactie #16
geplaatst door: Peter Villevoye
Ik leg inderdaad nogal snel en (te) gretig een verband
tussen mijn eigen woorden "kennelijk..." en "...een feit".
Excuus daarvoor. En er zit ook wel wat in de redenering
met die VW. Maar het is dan op z'n minst "sneu" voor MS
dat ze 't weer nèt niet treffen en de "fanboys" opspelen.
Tja, het enthousiasme van deze fanboys gaat vaak ver.
Zou MS ook een dergelijke achterban hebben ?
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 15:08    reactie #17
geplaatst door: Ziegler
Nee, die achterban hebben ze niet en eigenlijk is dat maar goed ook. Op zich begrijp ik wel de emotie van de Macgebruikers. Ik betrap mezelf er ook wel eens op als iemand iets ongenuanceerds zegt over de Mac, maar eigenlijk is het onzin. Hoeveel producten zijn er eigenlijk die zo'n harde kern van gebruikers hebben? Ik kan er zo niet 1 verzinnen. Met auto's heb je het geloof ik wel eens.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 15:38    reactie #18
geplaatst door: KvB
Laat ik dan als topic/nieuwsbericht starter nog even een duit in het zakje doen.
Ik had dit niet gemeld als Microsoft na het bekend worden niets had gedaan of
iets had gezegd in de trant van: "Ja, deze afbeeldingen zijn (door de reclamestudio?)
gemaakt op een Mac. Dus...?"
Dan waren ze eerlijk voor uitgekomen. Geen vuiltje
aan de lucht.
Maar in plaats daarvan besloot Microsoft de plaatjes te vervangen en zo de
werkelijkheid te verdraaien.

Kees
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 15:40    reactie #19
geplaatst door: Ziegler
Dat laatste is inderdaad wat sneu. Zijn ze toch niet zo volwassen . . . .
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 18:42    reactie #20
geplaatst door: marco72

Citaat



Ik vind het eerlijk gezegd voor MS pleiten dat ze niet heel sneu een bureau zoeken waar geen Apple te vinden is. MS gaat er wat volwassener mee om dan dit forum . . . .  :cool:

(Bewerkt door Ziegler om 11:22, 21-09-2008)


Was bijna vergeten dat ik hier op een macfreak forum ben...dus aub geen commentaar op M$..eerst mag je geen kritiek hebben op Radar en nu mogen we hier niets op zeggen? Maar goed ik zal verder niets meer zeggen voordat het woord "fanboy' weer valt..oh niet goed gelezen het was al gevallen.

Een reklame filmpje dat gemaakt is als tegenreactie op de 'get a mac' reklame zou gewoon niet op een mac gemaakt mogen worden. Als bedrijf sta je dan voor (weggefilterd).
Apple TV iPhone 12 pro MacBook Pro 13" 2019 AirPort Extreme iPhone 4s MacBook Pro 13" 2010 iMac 27" 2010 iPad 2020 iPhone 6s
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 19:13    reactie #21
geplaatst door: Ziegler
Laten we daar eens bij stil staan: MacFreak. Misschien schat je me verkeerd in, maar ik ben er ook 1. Ik ben gek van de producten van Apple. Niet omdat ik slaafs achter 1 of ander idee aanloop, maar domweg omdat het bedrijf goede producten maakt.
Dat is wat anders dan foutloos en daarom mag een programma als Radar daar gewoon aandacht aan besteden vooral omdat de prijs van Apple om min of meer foutloze producten vraagt.
Voor mij is het 'MacFreak-zijn' ook geen aanleiding om doorlopend te zeuren over de grote boze overbuurman: MS.
Het stoort me een beetje dat als je wat tegengas geeft iemand met 'MacFreak' schermt. Alsof die er niet in soorten en maten zijn. Alsof dat een soort algemeen excuus is om te schoppen tegen alles wat niet des appels is.


(Bewerkt door Ziegler om 19:15, 21-09-2008)
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 19:58    reactie #22
geplaatst door: odo
Dat van die plaatjes vervangen wist ik niet en geeft het geheel een iets andere aanblik. Ze hadden er gewoon het zwijgen toe moeten doen, nu wordt het inderdaad een blamage.
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 20:06    reactie #23
geplaatst door: Peter Villevoye
MacFreaks zijn er in vele maten en soorten. Sommigen zijn slaafs,
sommigen kritisch doch positief in geval van twijfel, velen hebben
gewoon lol in de wijze waarop Apple handelt; allemaal MacFreaks.

Ik ben geen 'blinde volgeling', ik zal de kracht/macht van Apple
ook altijd afmeten aan de producten die deze toko zoal uitbrengt.
Iets wat WindowsFreaks (voor zover ze er zijn) me niet nazeggen;
Microsoft put veel macht en kracht uit ooit verworven dominantie,
maar heeft PC-gebruikers nu weinig goede producten te bieden...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne gemaakt op een Mac
21 september 2008 - 21:00    reactie #24
geplaatst door: JH
Wat is er mis met passie of zelfs liefde voor een merk of product ? En ja, liefde maakt soms blind, maar wat dan nog ? Liefde en passie zijn schitterende ervaringen, die je op Mac-fora toch met anderen zou mogen delen ? Juist op Mac-fora zou ik zeggen, want dan blijft het tenminste een beetje 'onder ons' en heeft niemand anders er 'last' van.
Als het hier ook al niet meer mag, in alle gradaties, dan weet ik het ook niet meer...
Laten we niet vergeten dat Apple niet meer zou bestaan (en misschien nooit bestaan zou hebben), als het merk geen emotie opgeroepen zou hebben bij zoveel mensen. En emotie (en smaak) wekt nou eenmaal discussie op, zie ook hier weer in deze draad...Microsoft wekt in het algemeen geen emotie op (no offense) en dus vindt men het vaak ook vreemd dat Apple-fanboys zo begaan zijn met hun merk. Ik vind het alleen maar schitterend, in alle opzichten.  :biggrin:

edit : typo

(Bewerkt door JH om 21:01, 21-09-2008)
Mac-musician