Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 10:44    reactie #25
geplaatst door: MacFrankie
Je betaalt bij Apple voor de (degelijke, mooie) hardware, het OS en de software. Bij MS krijg je alleen het OS. Neem een A-merk PC, met Vista (yak!), en stel een iLife samen (zou niet weten hoe, zo geïntegreerd als iLife bestaat alleen op de Mac), en je goedkope PC is een dure PC geworden!

Ik weet het, op de Mac kun je ook van alles illegaal krijgen, maar de (morele???) drempel is toch hoger dan bij een Windows PC, waar je wel bijna moet, omdat een kale PC niks kan.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 11:27    reactie #26
geplaatst door: jetskyer
dus als we 't even anders verwoorden komt het hier op neer:

apple 'verplicht' haar gebruikers om te betalen voor de huis, tuin en keuken software (ilife dus) bij aankoop van een nieuwe mac terwijl m$ de keuze aan de gebruiker laat of die het illegaal wil downloaden, of z'n arme zakcentjes ervoor besteed  :woot:


maar wat je ook altijd hoort, eenmaal een mac, altijd een mac (mijn arme studentenbeursje :p)
het enige wat apple dus hoeft te doen is de eenmaal een mac te realiseren, en geen verschrikkelijke dingen doen waardoor men apple de rug toe keert (maar wat ze daarvoor moeten doen is me een raadsel  :wink: )
MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPhone 4S
tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 15:44    reactie #27
geplaatst door: MacFrankie
@jetskyer: je weet mijn woorden leuk te verdraaien!

OK, nog één keer dan. Stel je koopt een nieuwe iMac. Daarmee schaf je een mooie, snelle, zuinige en complete computer aan. Deze is voorzien van OS X en van een compleet bruikbaar iLife pakket.

Dit alles zit gebundeld bij je iMac. Apple ontwikkelt al deze onderdelen (HW, OS en SW). En die ontwikkelkosten moeten terugverdiend worden, Apple is geen filantropische instelling. Dus, ja, je betaalt bij de aanschaf van een iMac voor zowel de hardware, OS X en iLife.

MS geeft zijn kopers geen keus. De hardware boer bepaalt wat hij, naast het verplichte Windows, nog meer op een PC zet. En bij budget PC's is dat bar weinig.

@Ziegler: interessante redenatie!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 18:00    reactie #28
geplaatst door: Doctor Apple
Ik ben van mening dat Microsoft hier werkt aan een veel groter plan. Apple heeft alles gebundeld: OS, Software en Hardware. Microsoft maakt het OS en software, de peripherals laten we even voor wat het is (muizen, etc).

Bij Apple heb je net zo min een keuze als bij de meeste hardware-leveranciers. Als ik een Apple wil kopen zonder MacOS X dan is dat niet mogelijk. Bij HP is het vaak wel mogelijk om een PC zonder OS of anders iig met Linux te kopen. Niet altijd in de gewone winkel, maar toch.

Al dat moois (MacOS X, iLife) is niet gratis. Dat zit keurig verdisconteerd in de hardware die je koopt, precies zal jetskyer al schrijft.

Er is echter een groot verschil: Microsoft is geen computerbouwer maar een ontwikkelaar van het besturingssysteem Windows en diverse andere software. Daarmee is elke vergelijking van Microsoft met Apple nogal krom.

Apple zou je moeten vergelijken met Hewlett-Packard of IBM, da's volgens mij een betere vergelijking dan met Microsoft. Het is dezelfde kromme vergelijking als Apple vergelijken met Adobe.

Groet,


Doc. Apple

PS.
Ik las net over het bericht van Peter Villevoye waarin hij stelt dat 9 van de 10 retail-verkopers aangenaam verrast zijn als ze merken hoe de Mac van de Windows- 'dozen' verschilt. Wel, mijn beleving is toch heel anders: ik hoor veel retailers klagen over de marges en zeker over de support, die is verre van ideaal om nog maar te zwijgen over de communicatie met retail. En de specs? Ach, zie hier:

HP HDX18t Premium Series customizable Notebook PC
NK625AV

   * –  Upgrade to Genuine Windows Vista Ultimate with Service Pack 1 (64-bit)
   * –  Intel(R) Core(TM)2 Quad Processor Q9000 (2.00Ghz)
   * –  8GB DDR3 System Memory (2 Dimm)
   * –  320GB 7200RPM SATA Hard Drive with HP ProtectSmart Hard Drive Protection
   * –  1GB Nvidia GeForce GT 130M - For DDR3 Memory
   * –  18.4" diagonal High Definition HP Ultra BrightView Infinity Display (1920x1080p)
   * –  Blu-Ray ROM with SuperMulti DVD+/-R/RW Double Layer
   * –  Webcam + Fingerprint Reader with HP Imprint Finish (Fluid)
   * –  Intel Next-Gen Wireless-N Mini-card with Bluetooth
   * –  TV Tuner w/remote control
   * –  Full Size Backlit Keyboard
   * –  8 Cell Lithium Ion Battery
   * –  Microsoft(R) Office Basic 2007
   * –  HP Home & Home Office Store in-box envelope

http://www.shopping.hp.com/webapp/shopping/load_configuration.do?destination=review&config_id=2465153

$ 2481,-

Versus?

- MacBook Pro, 17-inch, Aluminium
- Part Number: Z0G5
- 2.66GHz Intel Core 2 Duo
- 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2X4GB
- 320GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
- SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW)
- MacBook Pro 17-inch Hi-Resolution Glossy Widescreen Display
- Backlit Keyboard (English) / User's Guide
- iWork '09 preinstalled

$3,898.00

http://store.apple.com/us/configure/MB604LL/A?mco=MzA3MTE3NA

De HP: groter scherm, zeer helder, Blu-Ray, Snellere processor, 512MB meer grafisch geheugen, 'DVB-T' HD tuner, geheugen op 1600mhz ipv 1066mhz en tot slot ook nog eens Microsoft Office 2007 Basis. Voor een kleine 90 dollar meer heb je de VOLLEDIGE versie...

Dus ... ik vrees dat Microsoft een punt heeft. Het belang van Microsoft met zulke campagnes? Win-win-situatie. Meer HP's, Dells en overige die verkocht worden hoe (het waarschijnlijker is dat er) meer Windows wordt verkocht.

En laten we eerlijk zijn: dat Apple, die nota-bene in het BluRay consortium zit nog steeds geen BD ondersteund op z'n apparaten?

(bewerkt: prijs aangepast (was eerst 2100 dollar) en link aangepast naar HP-configuratie)

(Bewerkt door Doctor Apple om 20:11, 29-03-2009)
Durf te denken!
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 18:28    reactie #29
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
Doctor Apple om 18:00, 29-03-2009
...
En laten we eerlijk zijn: dat Apple, die nota-bene in het BluRay consortium zit nog steeds geen BD ondersteund op z'n apparaten?


Dat is precies wat ik al in een aantal draadjes op dit forum heb gezegd! Dat Apple geen enkele BD drive aanbiedt in geen enkel model, dat snap ik niet!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 18:34    reactie #30
geplaatst door: Peter Villevoye
@Doctor Apple: ik snap je prijsvergelijking niet.
Als ik de link aanklik, zie ik de prijs van $2,799.00 !!
Volgens mij had je twéé 17" machines in je mandje ?

Verder: Apple heeft zelf FireWire bedacht/ontwikkeld,
maar verlaat dat pad voor sommige hardware nu ook.
Je kunt wel ergens lid van zijn, maar moet je het dan
ook door dik en dun ondersteunen ? Microsoft is ook
deelgenoot aan webstandards-workgroups, maar ging
toch iedere keer weer hun eigen weg t.o.v. de drafts.
Jobs zei vorig jaar dat BlueRay-deals "messy" waren.
Met dat oordeel moeten we het dan maar stellen.

Tot slot: retailers (en managers) klagen altijd graag...
Maar alle verkopers die ik opleid zijn zeer enthousiast.
In sommige gevallen worden het zowaar Mac-fanaten !
Je moet het wel treffen dat er zo'n ingewijde present is.
Momenteel heeft elke Apple-retailer wel wat verkopers
die er meer van weten dan dat Apple "mooi design" is.
En ze bieden allicht niet veel support (wel AppleCare).
Maar mevrouw "Not A Mac Person" had daar ook geen
moeite mee toen ze die PC (zonder support) scoorde.

(Bewerkt door Peter Villevoye om 18:36, 29-03-2009)
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 18:40    reactie #31
geplaatst door: Ziegler
Ik denk dat Dr. Apple z'n 8GB geheugen bij Apple heeft aangeklikt. Dat is niet handig.
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 19:19    reactie #32
geplaatst door: MacFrankie

Citaat
Peter Villevoye om 18:34, 29-03-2009
...
Microsoft is ook deelgenoot aan webstandards-workgroups, maar ging toch iedere keer weer hun eigen weg t.o.v. de drafts....


Dat deden ze onder het motto "omarm en breid uit". Omarm HTML en andere webstandaards, zodra je browser voet aan de grond heeft gekregen werd er iets toegevoegd, waardoor je wel IE moest gebruiken om pagina's goed te zien. Of een MS HTML editor die opzettelijk foute HTML wegschrijft, die (destijds) op Netscape een fout gaf (maar niet de gewenste pagina), en die het (heel begrijpelijk) in IE perfect deed!

Dat zijn MS praktijken, geen Apple praktijken!
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 20:49    reactie #33
geplaatst door: PSYCHOMAC
Nou weet ik het even niet meer... Is het nou :

• Een campagne voor een andere doelgroep dan de gemiddelde Mac-gebruiker?
• Een campagne uit angst voor Apple (niet alleen de Mac natuurlijk maar ook de iPhone,iPod etc.)
• Een terechte vergelijking waarbij Apple duurder uitvalt dan een vergelijkbare PC variant?
• Een zoveelste slechte campagne uit schaamte voor zijn eigen Vista?
• Een campagne waaruit 'we' kunnen afleiden dat 'we' beter zijn dan 'zij'

Ik vermoed dat de getrouwe [en oudere?] MacFreaker hier zijn bijdragen levert . Ik vraag me af hoe de switchers
hierover nadenken. Wellicht kunnen we uit die hoek nog iets interessants horen?

Edit:leeftijdsdiscriminatie aangepast...

(Bewerkt door PSYCHOMAC om 21:16, 29-03-2009)
iMac 2007 20", iMac 27", iMac 21", 10x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,2xPM dual 1.8 en dual 2.0 G5; 2x MacPro ;15/17/23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12/15/27inch,  Apple TV, 2xApple Cube/17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, en verder nog veel te veel om op te noemen. Een verzamelaar dus!
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 20:59    reactie #34
geplaatst door: jetskyer
getrouw ben ik zeker, oud? nah, net meerderjarig :p
MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPhone 4S
tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 21:20    reactie #35
geplaatst door: PSYCHOMAC
Sorry : tekst even aangepast.
Als 55-jarige ga je soms wel eens van foute veronderstellingen uit.

Blijft voor mij interessant wat de switchers er van denken.

Een andere invalshoek: het woordje 'agressiever' in de kop van het draadje is natuurlijk ook maar een interpretatie. Wellicht gewoon een andere invalshoek en niet per se : agressiever...
iMac 2007 20", iMac 27", iMac 21", 10x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,2xPM dual 1.8 en dual 2.0 G5; 2x MacPro ;15/17/23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12/15/27inch,  Apple TV, 2xApple Cube/17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, en verder nog veel te veel om op te noemen. Een verzamelaar dus!
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 21:30    reactie #36
geplaatst door: candykane
Is jullie niet opgevallen dat VISTA nergens genoemd werd? :shutup:

je maakt reklame voor je product maar je hebt het niet over windows vista maar over een pc :wacko:

om dat vista zo slechte naam heeft dat ze het niet meer durven marketen.
waar een wil is, is een weg.
Microsoft's campagne wordt agressiever
29 maart 2009 - 21:35    reactie #37
geplaatst door: jetskyer
xD

niet opgevallen nee :D


maar dat komt natuurlijk ook door de overgang naar windows 7. apple gaat nu toch ook niet meer reclame maken voor 10.5 nu 10.6 voor de deur staat
MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPhone 4S
tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot
Microsoft's campagne wordt agressiever
30 maart 2009 - 00:55    reactie #38
geplaatst door: Peter Villevoye
O nee ? Ze hebben juist nog een bundel gelanceerd
van iWork en iLife en Leopard samen: Mac Box Set.
Voor een zacht prijsje heb je dit triootje dan in huis.

Apple maakt geen reclame meer voor een product,
zodra de beschikbaarheid van iets nieuws bekend is.
Geen dag eerder maar ook niet later.


(Bewerkt door Peter Villevoye om 0:56, 30-03-2009)
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft's campagne wordt agressiever
30 maart 2009 - 08:01    reactie #39
geplaatst door: jetskyer
maar in de get a mac reclames maken ze geen reclame meer voor spaces, timemachine etc

dat bedoelde ik eigenlijk  :sigh:
MacBook Pro 15.4"|1TB MyBook Studio|iPhone 4S
tip: corepad skatez onder je mighty/magic mouse. een echt genot