Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 12:17   
geplaatst door: de Redactie
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/Microsoft-Logo-Nieuw-2012.jpg
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
Microsoft is er niet het bedrijf naar om bij de pakken neer te zitten als het even minder gaat. Steve Ballmer is nog steeds de CEO en als de man iets heeft, dan is het wel de 'fighting spirit'. Dus is er besloten om frontaal in de aanval te gaan, ten eerste tegen Google, waarover je al eerder kon lezen hier op MacFreak.

We gingen er daar trouwens vanuit dat die campagne succesvol is omdat Microsoft er steeds zwaarder op inzet, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat ze ermee doorgaan, of het nu succes heeft of niet.

Hieronder een recente filmpje uit de Scroogled-campagne van Microsoft:



Google heeft hier inmiddels op gereageerd, en daar hebben ze duidelijk even over nagedacht:
Citaat


Microsoft's latest venture comes as no surprise; competition in the wearables space really is heating up.

Met andere woorden, wij maken Google Glass, jullie komen met wat t-shirts. Microsoft schijnt trouwens aan iets te werken dat op Google Glass lijkt en zou ook met een smartwatch willen komen, dus dit zou best eens een gevoelige snaar kunnen raken.

Maar het is niet alleen tegen Google dat Micosoft ten strijde trekt, ook Apple's iPad komt erg regelmatig voorbij in de commercials voor Surface. Hieronder twee commercials van Microsoft waarin de Surface 2 met de iPad Air vergeleken wordt, natuurlijk wel precies zoals Microsoft het graag ziet:





Maar in al dit enthousiasme gaat er ook nog wel eens wat behoorlijk mis, een goed voorbeeld is de poster hieronder. Want het woord 'honestly' vertaalt zich als 'echt. Wil een bedrijf echt tegen de klanten zeggen dat jouw tablets echt, echt, ècht goed zijn om mee te werken?

Het lijkt ons niet zo'n goed idee.



Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 12:36    reactie #1
geplaatst door: Rutger
Apple deed natuurlijk jaren hetzelfde met hun reclames waarin ze de PC belachelijk maakten. Dat hoort er eenmaal bij als je een groot marktaandeel hebt. Nu is MS eens het kleintje dat probeert op te boksen tegen de grote jongens.
MacBook Pro (16-inch, 2021) | iPhone 16 Pro Max | Apple Watch Ultra | iPad Pro 12.9-inch (5th generation) (Wi-Fi + Cellular) | Apple TV 4K (3rd generation)
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 12:41    reactie #2
geplaatst door: Robert
@ Rutger: als we dit met die campagne van Apple gaan vergelijken dan kunnen we volgens mij rustig de conclusie trekken dat het bij MS aan humor ontbreekt...
 :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 18:37    reactie #3
geplaatst door: Plexyglazz
Ik heb al vaker gelezen, dat de Mac vs PC reclames van Apple 'hetzelfde' waren.
Het grote verschil – en dat was de kracht van die serie reclames – is echter dat je bij Apple juist sympathie kreeg voor de PC (John Hodgman).
Dat maakte ze grappig, terwijl Microsoft nu alleen maar lomp aan het hakken is…
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 18:39    reactie #4
geplaatst door: Plexyglazz
In het filmpje over de Chromebook valt me op 35 seconden iets heel bijzonders op… ;-)
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 19:04    reactie #5
geplaatst door: orange
"...applications like Office and iTunes."

 :tounge:
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 20:06    reactie #6
geplaatst door: Robert
Die had ik ook gehoord, iTunes is zo groot in de V.S. dat dat voor mensen inderdaad een voorwaarde is, maar dat MS zijn eigen concurrent noemt is inderdaad opvallend...
 :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
28 november 2013 - 21:52    reactie #7
geplaatst door: temnoy
Het Scroogled filmpje staat dus wél op YouTube!
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
3 december 2013 - 00:14    reactie #8
geplaatst door: Hildo
Valt het niemand op dat de tafel op de Honestly-poster verdacht veel overeenkomsten met het 'Blue Screen of Death' heeft ?  :wink:
Show me a man who loves football and nine times out of ten you'll be pointing at a really bad shag. (Julie Burchill)
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
3 december 2013 - 12:49    reactie #9
geplaatst door: Blender
Die van die Chromebook vind ik best ok.