
Microsoft valt iedereen aan, Google antwoordt
Microsoft is er niet het bedrijf naar om bij de pakken neer te zitten als het even minder gaat. Steve Ballmer is nog steeds de CEO en als de man iets heeft, dan is het wel de '
fighting spirit'. Dus is er besloten om frontaal in de aanval te gaan, ten eerste tegen Google, waarover je
al eerder kon lezen hier op MacFreak.
We gingen er daar trouwens vanuit dat die campagne succesvol is omdat Microsoft er steeds zwaarder op inzet, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat ze ermee doorgaan, of het nu succes heeft of niet.
Hieronder een recente filmpje uit de Scroogled-campagne van Microsoft:
Google heeft hier inmiddels op gereageerd, en daar hebben ze duidelijk even over nagedacht:
Microsoft's latest venture comes as no surprise; competition in the wearables space really is heating up.
Met andere woorden, wij maken Google Glass, jullie komen met wat t-shirts. Microsoft schijnt trouwens aan iets te werken dat op Google Glass lijkt en zou ook met een smartwatch willen komen, dus dit zou best eens een gevoelige snaar kunnen raken.
Maar het is niet alleen tegen Google dat Micosoft ten strijde trekt, ook Apple's
iPad komt erg regelmatig voorbij in de commercials voor Surface. Hieronder twee commercials van Microsoft waarin de Surface 2 met de iPad Air vergeleken wordt, natuurlijk wel precies zoals Microsoft het graag ziet:
Maar in al dit enthousiasme gaat er ook nog wel eens wat behoorlijk mis, een goed voorbeeld is de poster hieronder. Want het woord 'honestly' vertaalt zich als 'echt. Wil een bedrijf echt tegen de klanten zeggen dat jouw tablets echt, echt, ècht goed zijn om mee te werken?
Het lijkt ons niet zo'n goed idee.
