Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 11:32   
geplaatst door: Robert
[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/microsoft.jpg[/img]Met een marktaandeel dat bij de Operating Systems langzaam maar zeker aan het afglijden is (bij de browsers gaat het een stuk sneller), is het te begrijpen dat er mensen zijn bij Microsoft die zenuwachtig beginnen te worden.

Maar of het antwoord is om kinderen in te zetten, die duidelijk gescript zijn, is de vraag:

&hl=en&fs=1">
&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">


Als je deze video hier niet kan zien, kan je klikken voor de versie in hoge kwaliteit.


Misschien dat de cute-factor in het voordeel van Microsoft werkt. Maar of matig acterende kinderen inzetten om te laten zien hoe makkelijk je programma's zijn op de lange termijn echt een goed idee is, zal de toekomst uitwijzen.

En als je denkt dat 7 jaar misschien wel een beetje jong is, Microsoft deinst voor niets terug en 4 1/2 jaar oud is kennelijk geen probleem, maar eerder een pré:

&hl=en&fs=1">
&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295">


Als je deze video hier niet kan zien, kan je klikken voor de versie in hoge kwaliteit.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 11:38    reactie #1
geplaatst door: Spooter
Ach wat schattig...
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 11:52    reactie #2
geplaatst door: orange
Ach, wat een heerlijk onbevooroordeeld stukje redactioneel schrijven weer.


:thumbs-up:
Sinds 12-01-1963.
Hobby > Music in Motion: www.drumcorpsinprogress.nl
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 11:55    reactie #3
geplaatst door: Peter Villevoye
Jaja, die Kylie...
En intussen heeft Kylie wèl de CIA achter haar vodden zitten,
want ze doet zich misschien heel naïef voor, maar wist je wel
dat zij degene is die verantwoordelijk is voor het maken van
23 trojans, 68 virussen en ettelijke miljoenen spam-emails ?
Schijn bedriegt !

:wink:
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 12:17    reactie #4
geplaatst door: Kenneth B Done
Een kind van 4,5 kan nog niet lezen wat er op al die buttons staat, dus daar geloof ik niets van. Maar goed, start 'em young...
MacPro 3 Ghz 8 GB RAM 6 TB Decklink Intensity Pro
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 12:20    reactie #5
geplaatst door: Robert
@ orange: eigenlijk som ik in het nieuwsbericht alleen maar een paar dingen op. Maar als je een gescript kind van 4 1/2 in een commercial normaal vindt, (die de boodschap uitdraagt dat als zij het kan we het natuurlijk allemaal moeten kunnen èn dat ze een PC is) dan komt mijn bericht inderdaad bevooroordeeld over.
:wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 12:28    reactie #6
geplaatst door: ernst

Citaat
orange om 11:52, 18-02-2009
Ach, wat een heerlijk onbevooroordeeld stukje redactioneel schrijven weer.

:thumbs-up:


hehe heel alert :D want ik dacht bij het lezen ook: " Komop zeg.. dit gebeurt in medialand toch dagelijks dus wat is nu de byzonderheid hieraan omdat MS het doet? Zeker als achterliggende
gedachte om de boel weer op te hitsen he Gij volksmenner ;) :D

Alles wat je tegenwoordig op tv ziet is vantevoren opsteld via een draaiboek/script. Of het nu een livetalkshow (DWDD e.d.) is of een reality-show(Herrie...oid) jij als kijker moet worden vermaakt
of tenminste verrast worden zodat je wat te vertellen hebt de volgende dag op het werk. En hoe men jouw aandacht vasthoudt zal hen een zorg zijn en is alles dus georloofd.Van bedriegerij tot het gebruik van mens,dier en wat er verder voor handen is.

Welkom in de consumptie maatschappij 2009! :)

(Bewerkt door ernst om 12:34, 18-02-2009)
pm's worden niet gelezen,e-mail wel.
06-08-2004 +  14-10-2009
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 12:29    reactie #7
geplaatst door: mayo
Goed zeg, wist niet dat het zo eenvoudig was om met windoos te werken, denk dat ik maar ga switchen  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:  :happy:
m - 2 jaar :woot:
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 12:43    reactie #8
geplaatst door: Peter Villevoye
DWDD is een mix van scripted èn ad lib.
Vaak genoeg ontlokt Mathijs van Nieuwkerk zijn gasten
opmerkingen of uitspraken die beslist niet gescript zijn,
en durft daar dan ook best even mee 'door te draaien'.
Behoorlijk knap voor zo'n vlot live-programma.

Maar, on topic: Apple heeft in het verleden ook reclame
gemaakt met kidz. Jochie wacht op papa die totaal klem
zit in een Windows-gevecht over een CD-ROM applicatie.
Jochie gaat wel naar de buren, want "they have a Mac".

Ik heb ook niks tegen kidz in reclames. Prima dat MS er
ook een maakt. Nu nog hopen dat 't spul ook zo werkt...
Apple werd op de vingers getikt dat ze de indruk wekten
dat de iPhone 3G snel is in surfen en zo. Dat mocht niet.
Het duurde in werkelijkheid langer.

(Bewerkt door Peter Villevoye om 12:44, 18-02-2009)
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 12:48    reactie #9
geplaatst door: Robert

Citaat
Peter Villevoye om 12:43, 18-02-2009
Ik heb ook niks tegen kidz in reclames.


Ik ook niet, maar wel tegen kids die zich gedragen en dingen zeggen waar je vanaf een kilometer ruikt dat er niets van klopt.

Deze commercials deden me denken aan het antwoord van MS op de Switch campagne van Apple (je weet wel, met ).

Toen kwam MS ook met een commericial met 'echte' mensen die over hun fantastische ervaringen vertelden met hun PC. Probleem was alleen dat dat geen echte ervaringen waren, want die mensen waren acteurs en wat ze zeiden stond allemaal keurig in het script.

Die commercials waren ongeveer even snel weer weg als dat ze verschenen waren...
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 12:55    reactie #10
geplaatst door: Peter Villevoye
Klopt, die Ellen Feiss was 't vriendinnetje van de dochter
van de regisseur van die reclames. Ze mocht ook wel ff
iets leuks vertellen (haar anekdote is ècht waar gebeurd)
en ze had toevallig een flinke verkoudheid onder de leden
(de waterige ogen en verstopte neus waren niet gespeeld).
Dochterlief en Ellen waren bij de regisseur thuis en hij was
in zijn studio 'in the backyard' bezig met die Apple-shoots.
Soms heb je gewoon mazzel, als merk èn als regisseur...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 13:03    reactie #11
geplaatst door: Giel3
Jeugdige onwetendheid zullen we maar zeggen he? :confused:

Vond het ''I'm a PC'' gedeelte erg zielig, hiermee laat Microsoft alleen maar zien hoe erg ze zich in de kaart laten spelen.
iMac Core 2 Duo 2.0Ghz 17'' - Macbook White Unibody Core 2 Duo 2.26Ghz 13'' - iPod Video
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 13:11    reactie #12
geplaatst door: Robert
Nog even voor de volledigheid: ik plaatste dit nieuwsbericht over MS pas na een kritisch nieuwsbericht over Apple.

Voordat iemand me een fanboy met oogkleppen noemt...  :wink:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 13:22    reactie #13
geplaatst door: Peter Villevoye
Dus eigenlijk wil je:
minder kidz from MS,
more shìt from Apple !
:happy:
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 17:09    reactie #14
geplaatst door: Robert
Nee hoor, ik hoopte gewoon dat MS ergens onderweg iets geleerd had en eindelijk eens echte mensen laat zien.

Of bestaan er geen echte mensen die enthousiast zijn over MS..?  :devil:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 21:06    reactie #15
geplaatst door: LuckyLuke
Heb ook niks tegen op kids en er riep iemand dat een kid van 4,5 niet kan lezen wat er op die knoppen staat? Zeker zelf geen kids  :smile: , heb dr hier ook een paar rondlopen en de oudste kon toen ze 2,5 half was pappa's G3 zelf al opstarten en alle documentjes van het bureaublad in de prullebak gooien terwijl mamma boven aan het schoonmaken was en 's avonds roepen "kijk Pap de prulbak vol". Gelukkig wist ze nog niet van leeg prullemand.
Dit allemaal even terzijde vanavond was ik bij mijn schoonouders en die moesten ook even een paar foto's van de digitale camera naar de pc helpen en naar mij mailen. Nou daar komen toch heel wat meer klikken voorbij dan in het filmpje te zien is, dus zo simpel is het nou ook weer niet.  :biggrin:
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 21:10    reactie #16
geplaatst door: Peter Villevoye
Dit is gewoon een nieuwe "undocumented" feature van Vista:
de Child Detector. Zodra minderjarigen het systeem aanraken,
blijkt opeens alles veel vriendelijker en makkelijker te werken.
MSN wordt automatisch opgestart, spraakherkenning gaat aan,
Parental Guidance springt in Suspend-stand en alle virussen
en malware-trojans schakelen zichzelf tijdelijk uit...
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 21:31    reactie #17
geplaatst door: LuckyLuke
Peter kan dat ook geactiveerd worden voor 65 plussers scheelt mij ook weer hoop werk  :happy:
Microsoft zet kinderen in voor reclames
18 februari 2009 - 22:57    reactie #18
geplaatst door: Peter Villevoye
Nee, dat is een andere functie, die zat al in Windows '95.
De 65+ Activity Stimulator zorgt ervoor dat alle bestanden
en knoppen dagelijks willekeurig van hun plaats veranderen.
(Een Brain Trainer is er niks bij.) En als je camera's aansluit
wordt automatisch van de foto's drievoudige snelkoppelingen
gemaakt, waarna de originelen allemaal verwijderd worden.
Studea — Advies - Training - Begeleiding in DTP, web- en app-design.  En... een PixelFreak !
Microsoft zet kinderen in voor reclames
19 februari 2009 - 07:45    reactie #19
geplaatst door: Robert
Maar voor die beide versies moet je wel weer een aparte licentie kopen, waarvan zelfs de verkoper zich niet meer herinnert hoe ook alweer heet...  :devil:
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
Microsoft zet kinderen in voor reclames
21 februari 2009 - 20:33    reactie #20
geplaatst door: Borgmonster

Citaat
Peter Villevoye om 11:55, 18-02-2009
Jaja, die Kylie...
En intussen heeft Kylie wèl de CIA achter haar vodden zitten, want ze doet zich misschien heel naïef voor, maar wist je wel dat zij degene is die verantwoordelijk is voor het maken van 23 trojans, 68 virussen en ettelijke miljoenen spam-emails ?
Schijn bedriegt !

:wink:


Ach, ze heeft het niet van een vreemde. Was Bill Gates niet de eerste (en in ieder geval een hele jonge) computernerd die een virus schreef om meer rekentijd op de computer van IBM te krijgen. In zijn studietijd, voordat hij het DOS opkocht en ging verhandelen aan IBM als zijnde zijn eigen ontwerp?
iMac 21.5" | 3.06 GHz | 1 TB | 4 GB| Magic Mouse - iPod nano 16Gb 5e gen. Quidquid latine dictum sit, altum viditur -  MacBook Pro 17" SSD - MacBook Pro 13" - iPhone 6S - iPhone 11 Pro