Een nieuw logo - het werd tijd.
Jobs heeft de lachebekjes al enkele jaren geleden vaarwel gezegd,
dus we kunnen die koers maar beter volgen. En het lettertype... ?
Welke lettertype ? Volgens mij was 't een ruitjespapier-ontwerp

We hadden al een 'sneak preview' vorige week op onze vergadering
en toen vond ik het mooi. Strak, Apple-gerelateerd (al kan die rotor
inderdaad verschillend worden opgevat, nou ja - en Apple's hap dan ?)
De huidige versie vind ik een stap achteruit, vanwege... die push-pin.
Die is er namelijk bij gekomen.
Ik vind 'm (ook) niet mooi omdat het stylistisch niet bij elkaar hoort.
En kom nou niet met het argument "dus dat is contrast - dus mooi ?"
Het is een typisch voorbeeld van "leuk + leuk = niet altijd leuker".
Mijn uiteraard persoonlijke maar onderbouwde kritiek luidt aldus:
Ik vind de combinatie van strak/grafisch en dan opeens figuratief
niet bijeen passen; de symboliek gaat nu te ver en dus verloren;
nergens anders in onze media gebruiken we dergelijke schaduwen;
je hebt de rotor bovendien 15° gedraaid en zo kennen we 'm niet.
Juist de typische 'klokstand' geeft net iets meer herkenbaarheid.
Qua positionering vind ik dat je een richtlijn moet gaan nemen
voor de uitlijning van het logo en het woordbeeld ("MacFreak").
Let daarbij op het midden van het logo en het 'optische' midden
van een (denkbeeldige) "o" in het woord. Lijn die horizontaal uit.
Ik stoor me ook al jaren aan de MediaMarkt-waaier die 'verzuipt'
en het laaghangende rondje in het Poltitie-logo. Smaak ? Mwoh,
ik denk dat best wel valt te beredeneren dat zoiets raar oogt.
En dan de druktechnische consequenties; heb je die al bedacht ?
Je hebt al tinten zwart nodig voor 't rotortje en nu ook nog rood
met subtiele glimmers en bochten. Dat gaat dus geheid verkeerd
op diverse te bedrukken materialen en in diverse druktechnieken,
om nog maar te zwijgen over de duidelijkheid van die push-pin.
Op de website hier vind ik 't ook eerder een feestneus lijken...
Hup, sowieso die prikker uit onze rotor, nog wat fine-tunen
en dan is 't weer okay !