[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/iPhoneGroot.jpg[/img]Apple heeft drie nieuwe commercial online gezet met een - voor de iPhone - volledig nieuwe aanpak. Waar de eerste negen iPhone commercials de iPhone close-up in beeld hadden en er werd uitgelegd hoe een iPhone werkt, gaat het nu juist om de ervaring van de gebruikers.
De aanpak doet denken aan de
switch-campagne van een paar jaar geleden, waar
Ellen Feiss haar
15 minutes of fame aan te danken had.
Ook hier zien we mensen die hun verhaal doen en vertellen waarom zij de iPhone een fantastisch apparaat vinden. En ook hier weer een grappig muziekje er onder en een studio-setting.
Alleen is er op dat laatste een leuke
twist gevonden. Terwijl het lijkt alsof ze in een studio staan blijkt aan het eind dat er gewoon een achtergronddoek op straat is gezet, waardoor het gevoel van de 'gewone man op de straat' nog versterkt wordt.
De eerste drie uit deze serie zijn:
Doug (iemand die de hyperbool niet schuwt),
Elliot (aanstekelijk enthousiast) en
Stephano (die ik me nog steeds niet met een handtas kan voorstellen).
Deze commercials zijn sinds zaterdag op de televisie te zien in de V.S., aangezien wij daar in het algemeen mager mee bedeeld zijn
en de iPhone hier nog niet op de markt is, zullen wij het voorlopig met de web-versies moeten doen.