En dan nog een positieve gedachte, ter overpeinzing.
Of de economische recessie slechts "gevoel" is geweest, moet je niet vragen
aan mensen die er wel degelijk negatieve gevolgen van hebben ondervonden.
Naar mijn idee is in ieder geval meer realiteitszin in de sector doorgedrongen,
waardoor er de laatste jaren minder ideeën en vage plannen roekeloos werden
uitgeprobeerd, ongeacht de kosten. "Ballontjes" bleken vaak loze zeepbellen.
Die tijd is -gelukkig- voorbij. Back to reality !
Degenen die de teloorgang overleefd hebben, bespelen nu (samen) ook een
minder volle markt die de koek in minder kleine stukken en kruimels verdeelt.
Tekenen dat de sector een nieuw geloof in haar toekomst heeft herwonnen,
zijn misschien te ontlenen aan winstgevende cijfers van bijv. een
Macromedia,
lange-termijn aankondigingen van
vakbeurzen en het bericht dat
Microsoft 5000 man zoekt voor R&D (oeps, fout voorbeeld - dat is "damage control").