
Op de speciale Music Event heeft Apple vandaag bekend gemaakt
dat ze een deal hebben gesloten met zowel Pepsi als AOL.
Allereerst de Pepsi-deal: begin volgend jaar worden er 300 miljoen
speciale flessen Pepsi geproduceerd waarvan 1 op de 3 een speciale
code zal hebben op de fles. Met die code kun je op de iTunes Music
Store gratis één track downloaden. Apple gaat dus 100 miljoen
liedjes weggeven om zo de iTunes Music Store te promoten.
Helaas komen de flessen Pepsi niet hier op de markt.
De AOL-deal heeft bijna hetzelfde doel: AOL gaat namelijk aan al
hun klanten (dat zijn er 25 miljoen) de nieuwe iTunes for Windows
cadeau doen. Ook zullen AOL-klanten zonder creditcard-gegevens
liedjes en albums kunnen aanschaffen op de iTunes Music Store;
ze hoeven slechts hun AOL-naam en wachtwoord in te toetsen.
Hopelijk brengt dit de populariteit van iTMS op een nóg hoger niveau:
momenteel worden er namelijk 600.000 tracks per week verkocht.