'Why You'll Love an iPad'
29 maart 2013 - 07:35   
geplaatst door: Robert
http://www.macfreak.nl/modules/news/images/iPad-2e-Generatie.jpg
'Why You'll Love an iPad'
Apple zette recent een pagina op de site met de titel 'There's iPhone. And then there's everything else.' en daar kon je natuurlijk al eerder hier op MacFreak over lezen. Kennelijk was deze pagina niet alleen bedoeld als antwoord op de lancering van de Samsung Galaxy S4, wat iedereen dacht op het moment dat die pagina op het web kwam, maar maakt die deel uit van een PR-campagne want de URL van die pagina eindigde op 'why-iphone'

Want er is nu een vergelijkbare pagina bij gekomen voor de iPad en de iPad mini met de titel Why You'll Love an iPad. En de URL van deze pagina bevestigt dat het om dezelfde campagne gaat, deze eindigt op 'why-ipad'.



Het recept is hetzelfde als bij de pagina voor de iPhone, Apple zet duidelijk uiteen wat de 'Unique Selling Points' zijn van beide iPads en laat en passent natuurlijk niet heel veel heel van de concurrentie, het is dan ook niet voor niets dat het kopje 'Only iPad has so many apps designed especially for it' als één van de eerste voorbij komt.
Klik hier voor informatie over het onder de aandacht brengen van producten of diensten op MacFreak.
'Why You'll Love an iPad'
29 maart 2013 - 12:49    reactie #1
geplaatst door: MacFrankie
Ach ja, iedereen kan een tablet maken en er Android of Win 8 / RT erop zetten. En als je kickt op animaties op je home scherm: neem vooral een Android tablet.

Zoek je een perfecte tablet met een compleet ecosysteem, dan kun je niet om de iPad heen.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
'Why You'll Love an iPad'
29 maart 2013 - 12:54    reactie #2
geplaatst door: Shmoo

geblokkeerd

Vooral ook overal iets achter willen zoeken en het dan direct linken aan de concurrentie, hier vergelijkbare pagina's van bedrijven die wij miss. iets minder volgen maar die ook van dit soort pagina's hebben.

http://www.samsung.com/nl/business/why-samsung/solutions.html
http://www.microsoft.com/businessproductivity/nl/be/why-microsoft/default.aspx
http://www.google.com/enterprise/whygoogle.html
http://www.kpn.com/prive/mobiel/Overstappen-naar-KPN/waarom-kpn.htm
http://www.philips.nl/about/brand/whysimplicity/

En zo kun je steeds verder omlaag gaan totdat je op de website van de plaatselijke slager in het dorp terecht komt want deze heeft waarschijnlijk ook zo'n pagina omtrent: Waarom onze producten.

O wacht, nog één gevonden.. (alleen bestond deze al jaren)
http://www.apple.com/why-mac/

Een Why ... pagina is net zo, of miss. wel belangrijker in Apple's geval dan een About ... pagina en dit is de normaalste zaak van de wereld.

'Why You'll Love an iPad'
1 april 2013 - 16:51    reactie #3
geplaatst door: kaasprikker
Natuurlijk gaat het hier om slechts een reclameuiting. Het is dan ook niet zo dat Apple over de 'beste' reclamemensen kan beschikken. Deze slagzin vind ik persoonlijk dan ook druipen van arrogantie. Er wordt niet mee aangegeven dat je de iPad op allerlei, wellicht onvermoede manieren kunt gebruiken in en rond het huis, of op vele manieren kunt toepassen op je werk. Nee, je moet nog van het ding gaan houden ook en Apple gaat je even vertellen waarom dan wel.

Ergens van (gaan) houden is volgens mij een geheel natuurlijk proces. Zodra je er op gewezen moet worden waarom je ergens van moet gaan 'houden' is het wat mij betreft helemaal mis. Niet met het product zelf, hou mij ten goede, maar wel met de reclamemakers die een slagzin hebben weten te bedenken waardoor ik de eerste aanschaf van een iPad toch nog maar even uitstel.