
Oplossing voor Gmail-problemen met 10.9.2
Ben je een gebruiker van Gmail, heb je de 10.9.2 update geïnstalleerd en heb je problemen met Mail? Als je pech hebt zie je nu de hele tijd het standballetje met regenboog-kleuren en vraag je je waarschijnlijk af waar Apple mee bezig is. Gelukkig is de oplossing vrij makkelijk.
Kijk eerst of jouw Gmail account op POP of IMAP staat ingesteld, als dat IMAP is kan je meteen van start, als het POP is moet je eerst zorgen dat je een back-up van je mail maakt, of je Gmail-account omzetten naar IMAP (dat laatste raden wij aan).
Want het eerst wat je doet is gaan naar je Systeemvoorkeuren, klik daar op Internet-accounts en bij je Google-account(s) haal je het vinkje bij Mail weg. Mail zal daarna meteen weer als een zonnetje werken, maar je bent natuurlijk ook meteen al je Gmail-berichten kwijt (geen probleem bij IMAP, die haalt ze straks gewoon weer binnen).

Ga daarna naar
https://mail.google.com en kijk in de balk links welke mappen een slash (zo'n streepje dat naar rechts leunt, zoals deze: /) in de titel hebben. Bij iedere map waar dat zo is laat je jouw muis even op de titel staan, klik je op het naar beneden wijzende pijltje wat dan daar rechts van verschijnt, kies je voor de optie 'Bewerken' en haal je die slash weg.
Hieronder een plaatje waar je wat van die slashes ziet staan, om de eerste hebben we een rood rondje heen gezet.

Daarna kan je weer in Systeemvoorkeuren > Internet-accounts mail in je Google-account(s) aanzetten, als het goed is komt dan al je mail weer binnen zonder dat je nog ergens last van hebt.
Kennelijk heeft niemand bij Apple of de ontwikkelaars die de beta-versies testen een Gmail account, of in ieder geval niemand met een Gmail account met slashes in de namen van de mappen.