
OpenGL eindelijk op snelheid in OS X Mavericks
Waarschijnlijk is iedereen die op MacFreak komt het met ons eens dat OS X een heerlijk besturingssysteem is om mee te werken, maar tegelijkertijd is iets in OS X wat ons altijd verbaasd heeft en waarom de Mac als gaming platform nooit erg van de grond is gekomen. Want het systeem mag dan uitstekend zijn wat betreft het gebruiksgemak, de stabiliteit en het gebruiksgemak, maar de prestaties op het gebied van OpenGL waren nooit om over naar huis te schrijven.
Tijdens de eerste presentatie van OS X 10/9/Mavericks maakte Apple's senior vice president of Software Engineering Graig Federighi al duidelijk dat deze versie van OS X niet alleen nieuwe dingen zal brengen, maar dat er ook veel aandacht wordt besteed in onze Macs zo efficiënt en zo snel mogelijk te laten werken. Zou Apple dan ook eindelijk aandacht hebben besteed aan OpenGL?
Het antwoord is niet alleen ja, maar de prestaties van Developer Preview 8, die net uit is, verrassen zelfs op dit gebied. Want voor het eerst liggen de prestaties van OpenGL op hetzelfde niveau als wat Windows levert, en soms zelfs daarboven.
Meer hierover kan je lezen in
dit draadje op het forum van Insanely Mac en
deze pagina van de Franstalige site MacGeneration.
met dank aan forumlid 'Spooter' voor het melden van dit nieuws