
Guy Kawasaki nu evangelist voor Canva
Voor de oudere Mac-gebruikers onder ons is hij beslist geen onbekende, want Guy Kawasaki draait al erg lang mee in de Mac-wereld. Zo werkte hij begin jaren tachtig bij Apple en was onder andere verantwoordelijk voor de marketing van de Macintosh in 1984, en dat was een groot succes.
Hij bleef daarna nog een paar jaar als 'Chief-Evangelist' bij Apple, maar ging daar uiteindelijk weg om leiding te geven aan het bedrijf dat database software 4th Dimension maakt. Daar verdiende hij zoveel aan dat hij sindsdien vooral als spreker en schrijver werkte, onder andere columns voor Forbes en MacUser.
In maart 2013 verraste Guy vriend en vijand door aan te kondigen dat hij bij Google ging werken als adviseur voor Motorola om daar een Google+ mobile device community te starten. Sinds Google een groot deel van Motorola heeft afgestoten is het ons niet helemaal duidelijk wat hij nu doet, totdat we zagen dat hij nu evangelist en investeerder is geworden van Canva, zoals
op deze blog-pagina te lezen is.
Mocht je nog niet weten wat Canva is, dat is een online platform voor het maken van designs, en het lijkt tot nu toe een behoorlijk succes te zijn. Guy Kawasaki weet het in ieder geval, zoals altijd, weer mooi te verwoorden:
Macintosh democratized computers; Google democratized information; and eBay democratized commerce. In the same way, Canva democratizes design. You dont get many chances to democratize an industry, so I seized the opportunity to work for Canva.
Als je nieuwsgierig bent geworden, de site van Canva is
hier te vinden zodat je het zelf kunt uitproberen.