[img=right]http://images.apple.com/support/panther/elements/balloons2.gif[/img]Bij een test van de technische ondersteuning vanuit computerfabrikanten via
ConsumerReports.org is Apple als
absolute winnaar uit de bus gekomen. Men nam naast Apple de hulpvaardigheid van Dell, Gateway, Hewlett-Packard, Sony, IBM, Toshiba en Compaq onder de loep. De test werd afgenomen onder Amerikaanse consumenten.
Er werden punten toekend in de categoriën 'Laptop' en 'Desktop', gebaseerd op de verkoop van ongeveer 8000 desktopmachines en 4500 laptops. Aardig representatief dus. Vervolgens werden punten toegekend op vragen als: "Hoe vaak werd een probleem echt verholpen", "Hoe lang moest de klant wachten aan de telefoon", "Hoe is de kwaliteit van het personeel" en "Hoe goed is de web-support".
Apple scoorde in totaal 81 van 100 punten bij 'Desktop' en 84 van 100 punten bij 'Laptop'. Ter vergelijk: Dell en IBM werden tweede met respectievelijk 57 en 69 punten.