[img=right]http://www.macfreak.nl/base/data/news/images/microsoft.jpg[/img]'If you can't beat them, copy them'
Dit lijkt steeds meer van toepassing op de activiteiten van de jongens en meisjes in
Redmond.
Deze keer was Google de klos. Wat bleek: het viel Google op dat de resultaten van de Bing search-engine steeds meer gelijkenis vertoonden met die van Google. En omdat de algoritme die Google hanteert strikt vertrouwelijk is, moest er wel wat aan de hand zijn, want deze gelijkenis kon niet op toeval berusten.
Dus wat deed Google? Ze zetten een testje uit om te kijken of Bing inderdaad gebruik maakte van Google's algoritmes om de resultaten te presenteren.
Daartoe creëerden zij een '
Honeypot', bestaande uit een rare zoekterm die geen hits terug gaf, niet in Google en niet in Bing. Vervolgens injecteerden ze met een speciaal stukje code een resultaat bij deze zoekterm, die niet overeen kwam met het zoekwoord. En wat bleek: op dat moment gaf Bing ook hetzelfde resultaat bij deze zoekterm.


Inmiddels heeft Microsoft
een verklaring uit doen gaan, die aan mistigheid niets te wensen overlaat:
We use over 1,000 different signals and features in our ranking algorithm. A small piece of that is clickstream data we get from some of our customers, who opt-in to sharing anonymous data as they navigate the web in order to help us improve the experience for all users.
Oftewel: het ligt aan de gebruikers die Bing helpen de zoekresultaten te optimaliseren. En Microsoft kopieert niets.
Dat doen ze nooit.
Toch?
Bron:
searchengineland.com